Zadania 27-30.04 cz. 3
Witam Rodziców i Dzieci, zapraszam do wspólnej zabawy.
1 Rozmowa na temat budownictwa
- jak budujemy domy,?
- jak były budowane kiedyś, a jak teraz?
- jakie domy są w mieście, a jakie na wsi?
A teraz zapraszam na film [LINK]
2. Rozwijanie koordynacji wzrokowo ruchowej - wycinanie figur geometrycznych.
Proszę aby rodzice przygotowali nożyczki, kolorowy papier na którym narysują kontury małych i dużych kwadratów , prostokątów, trójkątów (będą to okna, drzwi, dach) Wycięte przez dzieci figury odkładamy będą potrzebne do pracy plastycznej.
3. Zabawa ruchowa.
Rodzice puszczają dowolna żywą muzykę, dzieci poruszają się w rytm muzyki.
4. Budujemy domy - zajęcia matematyczne.
- Oglądamy załącznik nr 1 [.jpg, 87.38 kB] i 2 [.jpg, 49.97 kB]. Omawiamy wygląd budynków: wielkość, liczymy kondygnacje, wygląd okien, drzwi, ustalamy ile rodzin może mieszkać w takim domu.
- Dziecko ogląda figury geometryczne, przeliczają je, nazywa, mówi jakiego są koloru, a następnie zastanawia się jak można z nich ułożyć dom. Wspólnie z rodzicami układają duży prostokąt (budynek) i mały prostokąt(drzwi), kwadraty to okna, trójkąt dach a mały prostokąt komin.
- Jeszcze raz pokazuje palcem z jakich figur powstał dom: prostokąt, kwadrat, trójkąt.
5. Praca plastyczna "Dom niski, dom wysoki"
Będą potrzebne 2 pudełka, jedno większe, drugie mniejsze (jeśli nie mamy pudełek to przygotowujemy dwa prostokąty duży i mniejszy to będą nasze domy)
Stawiamy przed dzieckiem dwa pudełka - domy. Zastanawiamy się wspólnie co trzeba zrobić aby z tych pudełek powstały domy, czego brakuje? Wspólnie ustalamy, że trzeba nakleić okna, drzwi. Dzieci (z pomocą rodziców) naklejają okna - kwadraty (w małym budynku mniejsze, a większe w dużym budynku, może być też okno balkonowe - prostokąt), potem drzwi, a w mniejszym budynku dach.
Ustawiamy domy obok siebie prosimy aby pokazały dom wysoki i dom niski. Pytamy dziecka który dom jest według nich charakterystyczny dla wsi, a który dla miasta. Jakie budynki są wokół nas. Przeliczamy okna i drzwi w każdym domu.
6. Zabawa ruchowa "Omiń kałuże" - kładziemy na podłodze kilka kartek papieru to kałuże, dzieci chodzą po dywanie omijając kałuże, mogą też obejść je na czworakach.
7. Teraz proponuje rodzicom i dzieciom pójście na spacer. Podczas spaceru możemy wspólnie z dziećmi porównywać domy, ich wielkość, kształt okien, liczyć kondygnacje.
8. Album "Moja Łódź" (będą potrzebne: napis Łódź, nożyczki, klej, widokówki, zdjęcia przedstawiające nasze miasto, czyste kartki)
- na pierwszej kartce naklejamy napis "Łódź" to nasza strona tytułowa. Dziecko wybiera widokówki, ilustracje i przykleja je na kartkach (rodzice mogą pomóc podpisując je) Składamy album
- strona 1 - nazwa miasta;
- strona 2 - herb Łodzi wykonany wcześniej;
- następne strony to kartki z naklejonymi obrazkami, widokówkami;
- na ostatniej stronie podpisujemy autora - dziecko może coś narysować;
- we wszystkich kartkach robimy dziurki i przewiązujemy wstążką bądź sznurkiem- album gotowy
Prosimy o zdjęcia.
9. Jeśli ktoś jeszcze ma ochotę to proponuję kolorowanki. Załącznik nr 3 [.png, 344.69 kB] i 4 [.jpg, 72.54 kB]
Dziękujemy za wspólną zabawę Pani Ela i Basia. Przypominam Rodzicom że są to tylko propozycje zabaw i które Państwo wykorzystacie zależy od dyspozycji dzieci i Państwa
Przypominam nasze adresy i proszę o kontakt na nie: e.lewandowska@pm75.elodz.edu.pl , b.kowalczyk@pm75.elodz.edu.pl