Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa V

Tematy na styczeń

  1. Witamy w Nowym Roku - nauka wiersza "Nowy Rok się zbliża", zabawy muzyczne z wykorzystaniem chusty animacyjnej, rozmowy z dziećmi na temat postanowień noworocznych, zabawy ruchowe związane z liczeniem czasu, nauka odczytywania godzin, poznanie dni tygodnia, nauka nazw dni tygodnia, poznawanie sposobów odliczania czasu, wykonanie pracy plastycznej.
  2. W karnawale same bale - zadania matematyczne, ćwiczenia związane z kodowaniem, poznanie litery B,b, podział na głoski i sylaby, łączenie wyrazów do obrazków, zabawy orientacyjno - porządkowe, poznanie cyfry 8, dodawanie i odejmowanie przedmiotów, tworzenie masek karnawałowych, zabawy związane z rzucaniem i łapaniem, nauka piosenki o balu karnawałowym.
  3. Zimowe zabawy - zabawy z sylabami, ćwiczenia wzrokowo-słuchowe, zabawy rozwijające dużych grup mięśniowych, słuchanie wypowiedzi dzieci na temat zimy, nauka rymowanki : "Idą bałwanki", zabawy związane z segregowaniem, ćwiczenia grafomotoryczne, wykonywanie bałwanków z materiałów plastycznych.
  4. Moja babcia i mój dziadek - wykonanie prezentów dla babci i dziadka, tworzenie portretów babci i dziadka, ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne, zabawy słuchowe, zabawy muzyczne z wykorzystaniem Sigumy, nauka rymowanki: "Siała baba mak", poznanie liter N, n, zimowe liczenie - zabawy matematyczne, ćwiczenia w przeliczaniu, zabawy z celowaniem, zabawy pantomimiczne, laurki dla babci i dziadka.
  5. Dzieci lubią zimę: zabawy orientacyjno - porządkowe, wycinanie elementów z gazety, poszukiwanie różnic na obrazków, zabawy z elementami skoku, zabawy oddechowo-artykulacyjnym, posegreguj śnieżynki - tworzenie zbiorów, zabawy rytmiczne, "Jaka jest zima" - wypowiedzi dzieci, zabawa ruchowo-oddechowe.

Nowy Rok

20.01.2025
Nowy Rok

Nowy Rok

20.01.2025

Dzieci z grupy V w pierwszym tygodniu stycznia rozmawiały na temat noworocznych postanowień, które narysowały. Poznały nazwy miesięcy, dni tygodnia oraz uczyły się odczytywać godzinę. Na końcu stworzyły pracę plastyczną pt.: "Fajerwerki" wykorzystując do niej farby i słomki....

Boże Narodzenie

W minionym tygodniu rozmawialiśmy na temat świąt Bożego Narodzenia i świątecznych zwyczajów. Zaczęliśmy od opowiadania „Łańcuch życzliwości”, które miało przekonać dzieci, że uprzejmość i życzliwość to gwarancja dobrego samopoczucia każdego członka grupy. O takie wartości dbamy przez cały rok ...

Święty Mikołaj

W zeszłym tygodniu ważnym bohaterem rozmów i zabaw był Święty Mikołaj – dzieci słuchały wiersza „Chcę być świętym Mikołajem”, brały udział w zabawach ruchowych „Święty Mikołaj już się zbliża” i „Do domu przez komin”, ćwiczyły dzielenie słów na sylaby, liczyły głos...

Zwierzęta domowe

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzętach domowych: naszych pupilach kotkach, pieskach, rybkach w akwarium, chomikach itp. o tych które są już w naszych domach, a także o których marzymy. Wspólnie wypracowaliśmy zasady dotyczące właściwej opieki nad zwierzętami domowymi oraz ich przestrzegani...

Egurrola Dance Studio

14.11.2024 roku grupa V pojechała na wycieczkę do Szkoły Tańca Egurrola Dance Studio. Dzieci mogły zobaczyć jak wygląda szkoła tańca, poznały niektórych instruktorów, a na końcu miały okazję zaprezentować swoje umiejętności taneczne....

Chatka Baby Jagi

W ubiegłym tygodniu dzieci z grupy V zrealizowały pierwsze zadanie z projektu edukacyjnego: "Odkrywamy Polskę z Treflikami". Dzieci poznały przygodę Treflika i Treflinki w bańkach mydlanych. Dowiedziały się skąd pochodzi Baby Jaga i gdzie znajduje się jej chatka - w Orzeszkowie na Podlasiu. Na końcu stworzyły portret z...

Święto Dyni

13.11.2024
Święto Dyni

Święto Dyni

13.11.2024

31.10.2024 roku w przedszkolu obchodziliśmy Święto Dyni. Dzieci poznały krótką historię tego święta, uczestniczyły w zabawach muzycznych i konkurencyjnych, a na koniec stworzyły pracę plastyczną "Dynia" z wykorzystaniem farb i połówki jabłka....

Polska

12.11.2024
Polska

Polska

12.11.2024

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o Polsce. Dzieci dowiedziały się, jakie są polskie symbole narodowe oraz co to znaczy, że należy je szanować. Stojąc na baczność, zaśpiewały hymn – Mazurka Dąbrowskiego, wykonały pracę plastyczno-techniczną "Flagę Polski" oraz biało-czerwone kotyliony. Podczas spaceru wyszukiwały...

Deszczowa jesień

W minionym tygodniu dzieci rozwijały umiejętności matematyczne poprzez określanie liczebności według usłyszanych dźwięków oraz kształtowały orientację na kartce papieru. Zastanawiały się gdzie jest górny i dolny brzeg kartki, a także prawy i lewy dolny i górny róg kartki, na której ry...