Zadania 18-22.05
Drodzy Rodzice!
Zamieszczamy propozycje zabaw i zajęć na kolejny tydzień pobytu w domu (18.05-22.05.2020).
Dzieci będą poznawały wybrane zwierzęta żyjące na łące. Prosimy o zrobienie 1-2 zdjęć wykonanej pracy.
W razie pytań lub jakichkolwiek wątpliwości prosimy pisać na adresy mailowe:
Sylwia J.: s.jarosz@pm75.elodz.edu.pl
Krystyna I: k.ihenacho@pm75.elodz.edu.pl
1. Rozmowa z dzieckiem na temat wyglądu i życia wybranych zwierząt żyjących na łące tj. biedronka, ślimak, żaba, bocian, motyl w oparciu o filmy edukacyjne:
(Źródło: YouTube) [LINK]
(Źródło: YouTube) [LINK]
2. Rozwiązywanie zagadek słownych z wykorzystaniem filmu:
(Źródło: YouTube) [LINK]
3. Słuchanie wierszyka M. Jankowiaka „Biedronka”, rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:
„Raz biedronka siedmiokropka,
poszła zwiedzić dąb od środka,
trzystuletni był staruszek,
z wiekiem pękł mu wielki brzuszek,
wewnątrz strasznie ciemno wszędzie,
świetlik lampką błyszczeć będzie.
Na dnie dębu w jego brzuchu,
zasnął ślimak; tkwi bez ruchu,
z lasu mrówki skarby znoszą,
do mrowiska wszystko wnoszą,
pająk pajęczynę wije,
a na ziemi syczą żmije.
Bojąc się o własną skórę,
pofrunęła nieco w górę,
tam labirynt korytarzy,
w każdym kornik głośno gwarzy,
trochę dalej jest izbeczka,
muszka zniosła tu jajeczka.
Poprzez ciasną szparkę w korze
pojawiła się na dworze,
idąc, wielkie huby widzi,
z gniazd szerszeni sobie szydzi,
gdy jednego zobaczyła,
biegnąc, kropki pogubiła.
Weszła w końcu tak wysoko,
gdzie nie sięga ludzkie oko,
nasłuchuje, ktoś tam puka,
dzięcioł tu robaka szuka,
gąsienica kokon przędzie,
jutro motyl już z niej będzie.
A gdy doszła na szczyt drzewa,
gdzie malutki ptaszek śpiewa,
skrzydełkami pomachała,
i na łączkę w dół pognała,
do biedronek dołączyła,
swą historią je raczyła.”
4. Nauka piosenki „Żabka mała”:
(Źródło: YouTube) [LINK]
(Źródło: YouTube) [LINK]
5. Zabawa ruchowa „Żabie skoki” do piosenki:
(Źródło: YouTube) [LINK]
6. Słuchanie wierszyków animowanych:
„Żaba” (Źródło: YouTube): [LINK]
„Żuk” (Źródło: YouTube): [LINK]
„Mucha” (Źródło: YouTube): [LINK]
7. Nauka wyliczanki „Ślimak ślimak”:
(Źródło: YouTube) [LINk]
8. Oglądanie filmu edukacyjnego – etapy rozwoju motyla:
(Źródło: YouTube) [LINK]
(Źródło: YouTube) [LINK]
9. Moje ulubione zwierzątko z łąki -praca plastyczna do wyboru:
- rysowanie swojego ulubionego zwierzątka kredkami/farbami/mazakami itp.
- wyklejanie/kolorowanie sylwety wybranego zwierzęcia plasteliną/bibułą itp.
- lepienie z plasteliny
- inny pomysł
Dla chętnych linkuję pomysł na prace plastyczną „Łąka” (Źródło: YouTube): [LINK]
Przewidywane osiągnięcia dziecka w tym okresie, dziecko:
- wypowiada się całym zdaniem
-udziela odpowiedzi na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu
-wskazuje i nazywa prawidłowo wybrane zwierzątka tj. biedronka, ślimak, żaba, bocian
-prawidłowo posługuje się narzędziami do wykonania prac plastycznych (pędzlem, kredką)
-kontroluje wzrokiem ruch trzymanego narzędzia.