Zadania 12.05
Kochane Dzieci, Szanowni Rodzice
Zapraszamy do korzystania z naszych dzisiejszych propozycji do pracy w domu. Proszę pamiętać, że to Państwo decydujecie, z czego skorzystacie.
1. Wybrane ćwiczenia, zabawy ruchowe
2. Zagadki- utrwalenie wiedzy na temat owadów na łące
Niepozorny, ale żwawy
skacze sobie pośród trawy
na skrzypeczkach pięknie gra
bo się na muzyce zna.
Na czerwonej sukieneczce
ma kropeczkę, przy kropeczce,
w niebo wzleci, jeśli trzeba
i przyniesie kromkę chleba.
Pośród kwiatów się uwija
i słodziutki nektar spija
Gdy nad łąką latem lata
można go pomylić z kwiatem
W ulu budzi się o świcie,
i na pracy spędza życie.
A gdy ktoś jej pracę przerwie
to żądełkiem ciach! oberwie
3. Wysłuchanie wierszyka
Pszczółko, pszczółko dokąd lecisz?
Na łąkę, czy do lasu?
Zanim pyszny dasz nam miodek,
Minie dużo czasu.
Lubimy Cię bardzo,
a szczególnie wtedy
kiedy smacznym miodem chlebek smarujemy.
4. Co wiemy o pszczołach? Swobodne wypowiedzi dziecka
5. Życie pszczół - oglądanie filmu edukacyjnego "Z kamerą wśród pszczół" (źródło: YouTube) Odc.1, odc.2, odc.3 [LINK]
Po obejrzeniu filmików, postarajcie się odpowiedzieć na pytania:
- gdzie mieszkają pszczoły?
- jak się nazywa "osiedle" uli?
- jak pracują pszczoły? Co zbierają?
- co jest groźne dla pszczół?
- dlaczego pszczoły są dla nas ważne?
- ile jest rodzajów pszczół?
Można stworzyć własną mapę myśli.
Zachęcamy również do udziału w bezpłatnych warsztatach online "Skarby Pszczół" w środę 13.05 o godzinie 18.00 [LINK]
6. Zabawa sensoryczna "Z kwiatka na kwiatek"
Dziecko dostaje plastikową tackę z wysypaną kaszą manną, bułką tartą lub innym drobnym materiałem sensorycznym. Wyjaśniamy polecenie: "Narysuj 4 kwiatki na dole tacy. Teraz wyobraź sobie, że pszczółka lata z kwiatka na kwiatek. Narysuj jak leciała." Po prawidłowym wykonaniu zadania pozwalamy na wykonanie dowolnego rysunku.
Ważne: tacka nie może być biała, ponieważ przy białym materiale sensorycznym obrazek nie będzie widoczny.
7. "Wiosenne mandale"- układanie kompozycji z koralików lub z tworzywa naturalnego na planie koła.
8. Chodzenie pod dyktando, poruszanie się w przestrzeni:
- przeliczanie kroków, podskoków
- utrwalanie strony lewej, strony prawej,
- utrwalanie kierunków do przodu, do tyłu.
9. Spacer do pobliskiego parku, przyglądanie się drzewom, krzewom oraz trawie. Zachwycamy się pięknem wiosennej przyrody, swobodne wypowiedzi dzieci.
Pozdrawiamy Was ciepło :)
Pani Ola i Pani Bożenka