Gimnastyka korekcyjna
Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci,
Zamieszczamy dwa zestawy ćwiczeń: stóp (grafika) oraz z woreczkami (opis). Zachęcamy do zabawy.
Ćwiczenia zostały przygotowane przez firmę CENTER-MED, która prowadzi zajęcia z gimnastyki korekcyjnej w naszym przedszkolu.
WIOSENNE ZABAWY Z WORECZKAMI
(Można użyć: pluszaków, książeczek, piłeczek, zwiniętych w kulę gazet, zwiniętych skarpetek itp.)
1. Chodzenie z woreczkiem (pluszak, książeczka) na głowie.
Dzieci kładą woreczek (przedmiot) na głowie i chodzą z wyprostowanymi rękami, starając się aby woreczek (przedmiot) nie spadł im z głowy. Jeżeli woreczek, (przedmiot) spadnie należy go podnieść. Zwracamy uwagę na prawidłową sylwetkę (proste plecy, równo ułożone stopy – nie „skręcamy” stóp do środka).
2. Utrzymaj woreczek (pluszak, książeczka) na głowie.
Dzieci chodzą z woreczkiem (przedmiotem) na głowie. Na dany sygnał (np. klaśnięcie) wykonują siad skrzyżny, po czym wstają i chodzą dalej, nie przytrzymując woreczka (przedmiotu) rękoma.
3. Rzuty woreczkiem (pluszakiem, poduszką, piłką) w górę.
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym trzymając w dłoniach woreczek (przedmiot). Rzucają nim w górę i starają się go chwycić zanim spadnie na podłogę.
ODMIANA:
- Jedną ręką rzucają, drugą łapią;
- Przed złapaniem woreczka (przedmiotu) klaszczą w dłonie 1- 2- 3 razy.
4. Rzuty woreczkiem (klockiem, piłeczką, drobną zabawką, pluszakiem) do wiaderka (pudełka).
Dzieci stoją w odległości około 2- 3 metrów i rzucają woreczkiem (przedmiotem) do wiaderka (pudełka). Za każdy trafiony rzut otrzymują 1 punkt. Wygrywa dziecko, które w 10 rzutach zdobędzie najwięcej punktów.
5. Wkładanie woreczka (skarpetki, małego miękkiego pluszaka) do wiaderka (pudełka) lub na wyznaczone miejsce.
Dzieci chwytają woreczek (przedmiot) palcami stopy i unoszą nogę do góry. Następnie poruszają się podskokami jednonóż w kierunku wiaderka i wkładają woreczek (przedmiot) do środka. Podskoki wykonujemy raz na prawej, raz na lewej nodze.
6. Rzut woreczkiem (przedmiotem) obunóż.
Dzieci siedzą trzymając woreczek (przedmiot) między stopami. Na dany znak jednocześnie podrzucają woreczki (przedmioty) w górę. Wygrywa dziecko, które najwyżej podrzuci swój woreczek (przedmiot).
7. Rzut woreczkiem (przedmiotem – np. skarpetka) w górę.
Dzieci siedzą trzymając woreczek (przedmiot) palcami jednej stopy. Na dany sygnał podrzucają woreczki (przedmioty) jak najwyżej w górę. Dzieci powinny wykonywać rzuty raz prawą, raz lewą nogą.
8. Nie daj sobie zabrać woreczka (przedmiotu).
Dzieci (rodzic - dziecko) naprzeciwko siebie, między nimi leży woreczek (poduszka, pluszak.) Jedno dziecko opiera zgięte palce stóp na woreczku (przedmiocie), przyciskając go do podłogi siedzą. Drugie stara się chwycić woreczek (przedmiot) palcami stóp i wyciągnąć go spod stóp kolegi. Po wyciągnięciu woreczka (przedmiotu) następuje zmiana ról.
9. Podrzucanie woreczka (przedmiotu) nogą i chwyt w dłonie.
Dzieci stają kładąc woreczek (przedmiot) na jednej stopie (na części grzbietowej). Unoszą nogę z woreczkiem (przedmiotem) i podrzucają go w górę, starając się złapać go w dłonie zanim upadnie na podłogę.
10. Chodzenie z woreczkiem (przedmiotem) między stopami.
Dzieci chodzą mając złączone stopy. Ciężar ciała przeniesiony jest na zewnętrzne krawędzie stóp, palce stóp mocno podwinięte przylegają do podłogi. Pod stopami umieszczony jest woreczek (przedmiot). Zadaniem dzieci jest przemierzanie pokoju drobnymi przesunięciami stóp, nie gubiąc woreczka (przedmiotu).