Zadania 20-24.04 cz.2
Witam wszystkich Rodziców i Dzieci - zapraszam do wspólnej zabawy.
1. Ćwiczenie pamięci (należy przygotować ilustracje kwiatów np, bratek, hiacynt, tulipan, róża- załączniki 1,2,3,4,)
Rodzic układa na stole, podłodze w/w ilustracje kwiatów. Dzieci nazywają kwiaty (jeśli nie znają nazw rodzice pomagają). Wskazują który jest pierwszy, drugi, trzeci, czwarty. Każemy dzieciom zapamiętać kolejność. Następnie dzieci odwracają się, a rodzice chowają jeden kwiat, dziecko odgaduje którego kwiatka brakuje, dokładają brakujący kwiatek, przeliczają je mówiąc pierwszy, drugi, trzeci, czwarty. Powtarzamy zabawę kilka razy, możemy się zamienić rolami z dzieckiem.
2. Zabawa co tak pachnie- potrzebny będzie naturalny kwiat.
Zawiązujemy dzieciom oczy i dajemy do powąchania kwiatek dzieci maja określić jaki to zapach (np. słodki, ostry, przyjemny, ładny) a potem odgadują jaki to kwiat. Zachęcamy dziecko oby odpowiadało pełnymi zdaniami.
3. Karta pracy nr. 39
dziecko:
- odpowiada na pytanie czy zna kwiaty przedstawione na rysunku
- nazywa kwiaty przedstawione na ilustracji
- możemy zapytać dziecko jakie jeszcze zna kwiaty
4. Ćwiczenia matematyczne (będą potrzebne 3 wąskie prostokąty i kółka po 3 w kolorze żółtym, biały, różowym -lub w innych; kółka i prostokąty dziecko może wyciąć samo gdy rodzic je narysuje). Dzieci układają kółka według poleceń:
- układamy kółka o tym samym kolorze na prostokątach - przeliczamy kółka na poszczególnych prostokątach
- układamy kółka tak aby na każdym prostokącie były 3 kolory - przeliczamy
- układamy kółka tak żeby na każdym kolejnym prostokącie było o 1 więcej w tym samym kolorze (na 1 prostokącie -1, na drugim -2 itd.)
- układamy kółka na każdym prostokącie po 2 tak aby nie powtórzyły się kolory (np. żółte - białe, żółte - różowe, różowe - białe- ćwiczenie należy do trudnych, rodzice mogą pomóc)
- układamy kółka w dowolnym zestawieniu kolorów tak aby było po 3 na każdym kartonie przeliczamy na 1 kartonie dodajemy te z drugiego i z trzeciego - liczenie do 9 tak samo robimy odejmując kółka.
5. Zabawa ruchowa spacer miedzy przeszkodami
Rozkładamy prostokąty z kółkami na dywanie przy dźwiękach muzyki (rodzice wybierają muzykę) dzieci chodzą, podskakują, chodzą na czworakach -rodzice wydaja polecenia co mają robić.
6. Karty pracy nr 39
dziecko:
- odszukuje w naklejkach obrazki kwiatków
- nakleja kwiatki tak aby ich liczba zgadzała się z liczbą kropek na skrzynce
- koloruje pierwszy kwiat na różowo, trzeci na pomarańczowo, piaty na -fioletowo
- koloruje pozostałe kwiaty wybranym przez siebie kolorem
7. Po tak wytężonej pracy proponuje iść z dzieckiem na spacer a po drodze obserwować przyrodę i zmiany jakie w niej zachodzą- miłego spaceru
8. Malowanie palcami (potrzebne będą farby i karton oraz najlepiej mokre chusteczki do wycierania palców przy zmianie kolorów farby)
Rodzice pokazują dzieciom jak można namalować trawę (bez farby), łodygi, kwiaty (można tez narysować ołówkiem) a dzieci malują obrazek . Dzieci mogą też namalować tylko trawę i łodygi i ponaklejać wycięte bratki (załącznik nr 8) mogą też namalować motylka, biedronki, chmury, słonko zależy to od pomysłowości dzieci. Prosimy o przesłanie prac.
9. Teraz dziecko może się pobawić, a jeśli ma ochotę to pokolorować kolorowankę załączniki nr 5, 6, 7
Dziękujemy za współpracę Elżbieta Lewandowska i Barbara Kowalczyk.
Prosimy o kontakt na adresy: e.lewandowska@pm75.elodz.edu.pl lub b.kowalczyk@pm75.elodz.edu.pl