Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania 06-10. 04

Drodzy Rodzice!

Zamieszczamy propozycje zabaw i zajęć z dziećmi na trzeci tydzień pobytu w domu (06.04-10.04.2020). W tym tygodniu dużo czytania i prac plastycznych. Prosimy o wybranie choć jednej pracy, zrobienie zdjęcia i odesłanie do nas. W razie pytań lub jakichkolwiek wątpliwości prosimy pisać na nowe adresy mailowe:
Sylwia J.: s.jarosz@pm75.elodz.edu.pl
Krystyna I: k.ihenaho@pm75.elodz.edu.pl

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy
Życzymy przede wszystkim dużo spokoju i zdrowia
W tak trudnym dla nas wszystkich czasie.
Panie z grupy I (Krysia, Bożenka, Irenka, Sylwia)

1. Słuchanie opowiadania rodzica na temat tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi popartego ilustracjami (do wyszukania ilustracje: palma wielkanocna, pisanki, koszyczek wielkanocny). Można wykorzystać gotową prezentację:
[LINK]
Źródło: YouTube

Lub przeczytać „Bajeczkę wielkanocną” wg A. Galicy:

„Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek.
- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają”.

Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza.

2. „Pisanki”- słuchanie wiersza D. Gellner, zapoznanie z jedną z tradycji ludowych związanych ze świętami wielkanocnymi: pisankami. Malowanie szablonu jajka (do wyszukania szablon jajka) farbami/kredkami (kto co ma w domu), zwrócenie uwagi na estetyczny wygląd pracy oraz porządkowanie swojego miejsca pracy przez dziecko po skończonej zabawie.

„Patrzcie, ile na stole leży pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy
i leży na stole grzecznie,
by się nie potłuc przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują Świąteczne życzenia”

W trakcie malowania/rysowania można posłuchać piosenki:
[LINK]
Źródło: YouTube

3. Próbujemy narysować kurczaczka z dzieckiem.
Można wykorzystać rysowany wierszyk „Kurczątko” wg Wandy Szuman:
[LINK]
Źródło: YouTube

4. Słuchanie wiersza H. Łochockiej „Lany poniedziałek”- przybliżenie dzieciom zwyczaju polewania wodą związanego ze Świętami Wielkanocnymi.

„Śmigus-dyngus, dyngus-śmigus,
nie kryjże się, nie wymiguj,
bo dziś każdy, stary, młody,
nie uniknie wiadra wody!

Prysznic, prysznic koło studni,
już od rana pompa dudni.
Kto choć z okna nos wysunie,
wnet na niego strumień lunie!
Stach wystroił się w sukmanę,
całe plecy ma oblane.
Na sołtysa psotne dziewki
też chlupnęły pół konewki.

A Maryśka? Jeszcze sucha.
Wykręciła się dziewucha!
Sucha także i Dorota.
Zaczajmy się: chlust! – zza płota!”

Dyngus – śmigus, śmigus – dyngus,
śmiej się, córko, śmiej się, synku;
tak się śmieje wieki całe
Wielkanocny Poniedziałek."

Krótka rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza.

Można ewentualnie posłuchać piosenki o Śmigusie Dyngusie:
[LINK]
Źródło: YouTube

5. „Koszyczek Wielkanocny”- rozmowa na temat święcenia pokarmów i znaczenia potraw jakie znajdują się w koszyczku.
Można obejrzeć krótki filmik na temat tego co wkładamy do koszyczka:
[LINK]
Źródło: YouTube

6. „Kartka wielkanocna”- projektowanie kartki wielkanocnej przez dzieci.
Można wykorzystać pomysły ujęte w filmie:
[LINK]
Źródło: YouTube

Wszystko zależy od tego co mamy do wykorzystania w domu.

7. Zabawy społeczno – użyteczne, czyli staramy się włączać dziecko do porządków w domu, zwracamy uwagę na sprzątanie zabawek po skończonej zabawie i odkładanie ich na wyznaczone miejsce.
W trakcie segregowania można np:
- układać zabawki (samochody, misie itp.) od najmniejszej do największej i na odwrót
- segregować według koloru
- segregować według wielkości (duże, małe)

W trakcie tych porządków możemy posłuchać piosenek:
[LINK]
Źródło: YouTube.

8. Nadal utrwalamy figury geometryczne:
Może nam do tego pomóc piosenka:
[LINK]
Źródło: YouTube.

Lub filmik edukacyjny o figurach:
[LINK]
Źródło: YouTube.

W otoczeniu, w sytuacjach codziennych próbujemy wyszukiwać poznanych kształtów w domu.

9. Zabawy ruchowe wykorzystujemy ze Sportowej Akademii Veolia Junior:
[LINK]

10. Nadal szczególną uwagę zwracamy na higienę rąk.
Możemy posłuchać piosenki o lisku, który myje ręce:
[LINK]
Źródło: YouTube.
Lub obejrzeć odcinek bajki: Myszka w paski pt. „Zasady higieny”.
[LINK]
Źródło: YouTube.

Przewidywane osiągnięcia dziecka w tym okresie, dziecko:

- zna niektóre tradycje świąteczne związane z obchodzeniem Świąt Wielkanocnych
- wykonuje kierowane do niego prośby o polecenia i próbuje dokładanie je wypełniać (uczestniczy w zabawach, porządkuje miejsce pracy i zabawy)
- uczestniczy w zajęciach ruchowych (Veolia Junior)
- klasyfikuje przedmioty według cech jakościowych: wielkości, kształtu, koloru
- samodzielnie myje ręce przed każdym posiłkiem i po skorzystaniu z toalety, wycieraniu nosa
- rozróżnia i nazywa figury geometryczne