Zadania 22-26.06
Dzień dobry Dzieci !
Mamy nadzieję, że pilnie wykonywaliście wszystkie zadania :) Już za tydzień wakacje ! Ale mamy dla Was jeszcze kilka ćwiczeń do wykonania:
1. Drodzy Rodzice przeczytajcie swoim Dzieciom wiersz i porozmawiajcie o nim. Dzieci, które już potrafią czytać niech go przeczytają swoim Rodzicom :)
B. Proszę Kosmowskiej pt.: „Podjudzajak”.
"Zawsze jadę na wakacje w towarzystwie podjudzajki.
To istota bardzo sprytna, pewnie rodem z jakiejś bajki.
I ma ulubione zdanie gdy na pomysł wpadam zły,
Mówi: - Zrób to , zrób kochanie. I nie słuchaj swojej mamy!
Podjudzajka mnie podjudza, zakłócając letnie sny.
Wykąp się na dzikiej plaży ,może się nieszczęście zdarzy?
Będzie potem płacz i łzy! Rozpal dziś ognisko w lesie,
To się szybko wieść rozniesie , kto z ostrzeżeń ważnych kpi!
Schowaj się przed mamą w sklepie, niech cię szuka i oblepia plakatami wszystkie drzwi!
Wymknij się po cichu z domu. Nie mów o tym nic nikomu.
Zgub się w tym okropnym mieście, będzie działo się nareszcie, będzie świetnie, mówię ci!
A ja śnię , że tak się dzieje, że drżę cała i truchleję,
I gdy budzę się nad ranem ,pytam moją biedną mamę.
Czy niegrzeczna byłam znów? Czy uciekłam, zaginęłam, gdzieś przepadłam i zniknęłam w gąszczu moich strasznych snów?
Nic z tych rzeczy! -mówi mama- To nie wakacyjny Dramat, tylko podjudzajki gra.
Kto rodziców zawsz słucha, nie chochlika i kłamczucha, ten wakacje piękne ma!"
Rozmowa na temat wiersza:
· Kim była podjudzajk?
· Do czego podjudzajka namawiała dzieci?
· Dlaczego nie warto słuchać podjudzaki?
· Jak należy zachowywać się podczas wakacji aby były bezpieczne?
2. Powtarzamy matematykę - LINK
3. Zabawy ruchowe:
> bicie brawa stopami
Dziecko siedzi na podłodze, kolana skierowane na zewnątrz, podeszwy stóp złączone. Na hasło: "bijemy brawo"- dziecko unosi stopy nad podłogę i uderzając jedną o drugą bije brawo przez 4-8 s. Na hasło: "stopy odpoczywają"- dziecko wraca do pozycji wyjściowej.
Hasła podajemy na przemian 4-6 razy.
> motylek
Dziecko siedzi na podłodze, kolana skierowane na zewnątrz, podeszwy stóp złączone, pięty znajdują się jak najbliżej pośladków. Dziecko rękoma trzyma stopy i na zmianę unosi i opuszcza kolana, naśladując ruch skrzydeł motyla.
> lot samolotu
Dziecko leży na brzuchu z dłońmi pod brodą. Nogi są wyprostowane i złączone. Na hasło: "samolot leci"- dziecko prostuje ręce w bok, unosi je jak najwyżej, unosząc jednocześnie głowę. W tym samym czasie unoszone są nisko! wyprostowane nogi.Po wytrzymaniu w takiej pozycji 3-6 s. podajemy hasło: "samolot ląduje". Dziecko opuszcza ręce i nogi i wraca do pozycji wyjściowej.
Błędami w tej zabawie są:
- oderwanie klatki piersiowej od podłogi
- oparcie głowy o podłogę
- niesymetryczne ułożenie rąk
- wysokie uniesienie nóg
*Karta Pracy 1 - dla dzieci młodszych
*Karta Pracy 2 - dla dzieci starszych
Wszystkim Rodzicom składamy najserdeczniejsze podziękowania za współpracę i życzymy, by okres wakacyjny był czasem
odpoczynku i radości. Z okazji długo wyczekiwanych wakacji życzymy wszystkim Przedszkolakom bezpiecznych i słonecznych
wakacji, interesujących podróży, niezapomnianych wrażeń, uśmiechu na co dzień oraz szczęśliwego powrotu do Przedszkola !