Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadanie 18.05

Serdecznie witam w nowym tygodniu! Dzień dobry!

Będziemy zajmować się … Mamą i Tatą.

Potrzebne:

- kalendarz

- zabawkowe filiżanka, talerzyk i ciastko lub kartonik i klocek ustawione w pewnej odległości od miejsca zajęcia – dziecko będzie miało zadanie przynieść je ostrożnie dla Rodzica i odnieść na miejsce (ćwiczenie równowagi p.4) .

- napisy „MAMA” i „TATA”

- farby (te które mamy lub/i lubimy) , kubek/ kubki z wodą, pędzelek/ pędzelki, karton do malowania i jakiś papier jako paleta - do sprawdzania kolorów, mieszania i „coś” do wycierania pędzla

1.Rytmika : LINK

2. Zabawa w sprawdzanie wiedzy na własny temat :

R: Masz na imię . . . . . . . i jesteś … moim synkiem/moją córeczką. Powiedz, tak jak ja,jak mam na imię i kim jestem:

Masz na imię ….. jesteś moją Mamą/ moim Tatą.

3. Rozmowa rodzinna z kończeniem zdań typu :

M/ T, lubię Cię, bo . . . . . . . . .

Dobrze, że jesteś, ponieważ . . . . . . . . . . . .

4.Oglądanie kalendarza ze zwróceniem uwagi na dni świąteczne - w tym 26 V Dzień Matki i 23 VI Dzień Ojca. Wyjaśnienie słowa „święto” .

5.Zabawa równoważna : „Herbata i ciasteczko dla Rodzica” Dziecko ma zadanie przynieść je ostrożnie po kolei i odnieść po skonsumowaniu na miejsce.

6. Zrzucanie kalorii: podział na sylaby z podskokami: dziadek, imię rodzeństwa, babcia, wujek, ciocia, mama, tata Zwrócenie uwagi że słowa mama i tata składają z dwóch takich samych sylab

7. Pokazanie napisów MAMA, TATA do globalnego odczytywania, umieszczenie w takim miejscu, żeby nie przeszkadzały a były widoczne

8.Otworzenie książek s.72 – 73 i słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller „Rodzicielska niespodzianka” – zwrócenie uwagi, że akcja, wydarzenia dzieją się w czasie normalnym, nie zaś w zagrożenia koronawirusem :

– Już niedługo Dzień Matki i Dzień Ojca – przypomniała pani. – Z tej okazji przygotujemy przedstawienie, wymalujemy laurki i zorganizujemy wspaniały festyn rodzinny. A to wcale nie koniec atrakcji. Rodzice także mają coś dla was – otóż niektórzy z nich odwiedzą nasze przedszkole i opowiedzą o swojej pracy.

– Może tata Bartka przyjedzie wozem strażackim... – rozmarzyli się chłopcy – albo tata Wojtka opowie, jak się walczy z przestępcami…

Żaden z nich nie zgadł, ponieważ pierwszym gościem był tata Ali – zawodowy treser psów.Przyszedł z labradorem o imieniu Bosman i zaraz zaprosił wszystkich na podwórko.

– Bosman już niedługo przystąpi do bardzo trudnego egzaminu na przewodnika osób niewidomych – opowiadał – czeka go naprawdę odpowiedzialna praca.

Bosman chyba to rozumiał, bo bezbłędnie wykonywał wszystkie polecenia swego pana. Dziewczynki miały nadzieję, że do przedszkola przyjdzie mama Emilki, która jest aktorką, i… nie zawiodły się. Nie tylko przyszła, ale jeszcze przyniosła ze sobą całą walizkę lalek teatralnych. Pokazywała, jak wkładać na rękę pacynkę, jak poruszać kukiełką, a jak – marionetką. Każdy, kto chciał, mógł sam spróbować. Następnego dnia gościem Biedronek była pani dietetyczka, czyli mama Zuzi. Opowiadała, co trzeba jeść, żeby być silnym i zdrowym. Pochwaliła się, że zamieszcza w internecie przepisy na pyszne i kolorowe dania, od których wcale się nie tyje. Na koniec poczęstowała wszystkich znakomitymi chipsami z suszonych jabłek i owsianymi ciasteczkami.

– Ciekawe, kto nas odwiedzi dzisiaj? – zastanawiała się Ada, maszerując do przedszkola w kolejny poranek.

– A może to wy kogoś odwiedzicie? – powiedziała mama i uśmiechnęła się tajemniczo.

– Dzisiaj będzie trochę inaczej niż zwykle – oświadczyła pani, gdy wszyscy skończyli już jeść śniadanie. – Kolejny rodzic zaprosił nas do miejsca, w którym pracuje. Powiem tylko, że to całkiem niedaleko stąd. Zaciekawione Biedronki ubrały się błyskawicznie.

– Może to piekarnia? – próbowała zgadnąć Oliwka.

– A może warsztat samochodowy? – zastanawiał się Wojtek.

Gdy skręcili w następną przecznicę, Ada aż klasnęła w ręce.

– Ośrodek zdrowia! – wykrzyknęła. – Tutaj pracuje moja mama!

– I zagadka rozwiązana! – uśmiechnęła się pani.

Mama Ady, w białym lekarskim fartuchu, przywitała gości w holu i zaprosiła na małą wycieczkę po przychodni. Wszyscy mogli zobaczyć, gdzie się trzeba zarejestrować do specjalisty, w którym gabinecie odbywają się szczepienia ochronne, a w którym pobierana jest krew do badania. Kto chciał, mógł posłuchać bicia swego serca, zakładając lekarskie słuchawki zwane stetoskopem. I nie był to wcale koniec niespodzianek, bo oto w drzwiach gabinetu stomatologicznego stanęła… mama Zosi.

– Zapraszam do mnie – uśmiechnęła się serdecznie – postaram się przekonać was, że wizyta u dentysty to nic strasznego. Kto codziennie szczotkuje ząbki? Oczywiście zgłosili się wszyscy.

– A pokażecie mi, jak to robicie? – spytała mama Zosi, wyjmując z szuflady plastikową szczękę i szczoteczkę. Konrad wziął szczoteczkę i raz-dwa przejechał po zębach, w prawo i w lewo.

– Żeby wygarnąć wszystkie resztki jedzenia, trzeba szorować także z góry na dół, o tak – wyjaśniła pani doktor i zaprezentowała prawidłowy sposób czyszczenia zębów. Na koniec zaproponowała wszystkim mały przegląd. Ada trochę się bała dziwnego fotela dentystycznego, ale okazało się, że siedzi się na nim całkiem wygodnie. Mama Zosi zajrzała jej do buzi i oświadczyła, że tak zdrowych ząbków życzyłaby wszystkim swoim pacjentom.

„A może ja zostanę dentystką? – pomyślała Ada. – Tyle się dziś nauczyłam…”

9.Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:

- Kto odwiedził dzieci w grupie Ady?

- Jakie mieli zawody ci rodzice?

- Który rodzic zaprosił dzieci do siebie i co im pokazał ?

- Wspomnienie wizyty w gabinecie dentystycznym

- Na czym polega praca dentysty?

- Rozmowa o Państwa zawodach, pracy i jej roli w ludzkim życiu oraz .. potrzebie odpoczynku, a także … rodziny .

10. Improwizacja ruchowa piosenki „ Rodzinna wycieczka”(Śpiewające Brzdące - YouTube): LINK

Muszyńskiej Zamorskiej (jakiś 1 -2 portrety ): LINK

Rozmowa o portretach: Dzieci Matejki LINK

Wyspiańskiego: np. LINK

11. Rozmowa o portrecie z wykorzystaniem wybranych przez Państwa pojedynczych przedstawień np.

Muszyńskiej Zamorskiej (jakiś 1 -2 portrety ): LINK

Rozmowa o portretach: Dzieci Matejki LINK

Wyspiańskiego: np. LINK

Czy prezentacji jego portretów dzieci: LINK

Wyjaśnienie słowa portret, inaczej podobizna: piękne, artystyczne przedstawienie wyglądu postaci środkami plastycznymi (rysunkiem, malunkiem, fotografią), pokazujące jaka jest . Portret może przedstawiać 1 osobę lub kilka. Może przedstawiać całą postać/ całe postacie lub np. tylko twarz/ twarze.

12.Jak wyglądamy? Opisywanie wzajemne własnego wyglądu i innych członków rodziny – proszę o zwrócenie uwagi na elementy twarzy, noszenie bądź nie okularów, kolczyków, najchętniej noszone ubrania, odświętne itp.

13. Malowanie na osobnych kartonach portretów Mamy i Taty.

14.Naklejanie podpisów

15.Wspólne sprzątanie

Proszę o przesłanie sfotografowanych prac do galerii

Redagująca w imieniu obu pań z gr II

- Barbara Kowalczyk