Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania od Pani Karoliny

Dzień dobry!
Drodzy Rodzice i kochane Dzieci!

Wiecie, że na terenie naszego przedszkola są prowadzone zajęcia z terapii pedagogicznej. Zajęcia są przeznaczone dla dzieci, których rodzice zostali w październiku poinformowani i podpisywali zgodę. Raz w tygodniu będę zamieszczała ćwiczenia i zabawy dla tych dzieci. Moje grupy terapeutyczne to niektóre dzieci z grupy V (grupa starsza) i II (grupa młodsza).
Dla Was tworzę te ćwiczenia, postaram się,żeby były przyjemne, a jednocześnie wspierały analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, pamięć, koncentrację, logiczne myślenie i grafomotorykę itp.

Przesyłam linki do stron, które mogą Państwa zainteresować:

http://www.facebook.com/kreatywnaterapiapedagogiczna/

www.brzeczychrzaszcz.pl/kategoria/pomoce-2/terapia-pedagogiczna/

http://www.mamawdomu.pl/

https://worekpelenpomyslow.blogspot.com

http://ekodziecko.com

https://www.facebook.com/Terapia-Ręki-pomysły-108307480647761/?ref=py_c

Jeżeli z zabaw i ćwiczeń chcą korzystać inni Rodzice, których dzieci nie biorą udział w taki zajęciach to oczywiście serdecznie zapraszam.

Pozdrawiam Karolina Pawłowska nauczyciel z grupy V.

Kochani, oto kilka propozycji zabaw, które możecie wykorzystać w tym tygodniu:

Dzieci młodsze:

1. Ćwiczenie spostrzegania i zapamiętywania. Ćwiczenie doskonali także myślenie, wyobraźnię, uwagę i mowę.

Zabawa "Co widzisz na obrazku."

Pokazujemy dziecku obrazek lub jakiś przedmiot na kilka sekund i zakrywamy. Pytamy o szczegóły jeśli chodzi o obrazek: co było na obrazku? Ile było osób? Jak były ubrane? Co robiły? itp. Pokazując, zaś przedmiot zapytajmy dziecko o kolor, kształt, materiał z jakiego jest wykonany itp. Jeśli dziecko nie zapamiętało to pokazujemy znów na chwilkę obrazek (lub przedmiot) i zakrywamy. Dziecko może również opowiadać na temat obrazka patrząc na niego.

obrazek do pobrania

Obrazek

2. Ćwiczenie grafomotoryczne.

Zabawa "Rysuj po kropkach".

Jeżeli nie macie Państwo drukarki to można samemu stworzyć taki obrazek lub coś innego.

obrazek do pobrania

Obrazek

3. Ćwiczenie percepcji słuchowej.

Zabawa "Wystukaj tak jak ja".

Osoba dorosła wyklaskuje łatwy rytm np. ••  •, ••  ••  ••, •  •••  ••, itp ( kropki pokazują jaki to rytm). Należy pamiętać, że tam gdzie jest dłuższy czas puste pole to oznacza przerwę. Potem dziecko wyklaskuje taki sam rytm co rodzic.

4. Ćwiczenie pamięci wzrokowej i koncentracji.

Zabawa "Co zniknęło".

Trzeba przynieść 4-5 przedmiotów (zabawek) i ustawić w rzędzie. Zaproś do zabawy kogoś dorosłego lub rodzeństwo. Usiądźcie naprzeciwko siebie. Nazwijcie wszystkie przedmioty. Potem dziecko zamyka oczy, a osoba dorosła chowa przedmiot (zabawkę).Dziecko musi odgadnąć, który przedmiot( zabawka) została schowana. Na początku jest to jeden przedmiot, potem mogą być dwa.

5. Ćwiczenie koordynacji ręka- oko.

Zabawa "Rysowanie oburącz na dużym brystolu".

Dziecko bierze dwie kredki i rysuje oburącz (dowolne bazgranie), potem zmienia kredki, aż wykorzysta wszystkie kolory.

6. Ćwiczenie relaksacyjne.

„Przyszła myszka do braciszka” – masażyk.

Dzieci i rodzice siedzą jedno za drugim, blisko siebie (tak, by każdy mógł swobodnie dotknąć pleców osoby siedzącej przed nim) i wykonują ruchy zgodnie z treścią wiersza.

Przyszła myszka do braciszka.
(opuszkami palców na plecach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy)

Tu zajrzała, tam wskoczyła,
(lekko łaskoczemy dziecko za jednym uchem, następnie za drugim)

A na koniec tu się skryła.
(wsuwamy palec za kołnierzyk)

Płynie, wije się rzeczka
(rysujemy na plecach dziecka falistą linię)

Jak błyszcząca wstążeczka.
(delikatnie drapiemy je po plecach)

Tu się srebrzy, tam ginie,
(wsuwamy palce za kołnierzyk)

A tam znowu wypłynie. (przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy)

 

Dzieci starsze

1. Ćwiczenie spostrzegania i zapamiętywania.Ćwiczenie doskonali także myślenie, wyobraźnię, uwagę i mowę.

Zabawa "Co widzisz na obrazku."

Pokazujemy dziecku obrazek lub jakiś przedmiot na kilka sekund i zakrywamy. Pytamy o szczegóły jeśli chodzi o obrazek: co było na obrazku? Ile było osób? Jak były ubrane? Co robiły? Ile było bocianów? Ile było narzędzi ogrodniczych? itp. Pokazując, zaś przedmiot zapytajmy dziecko o kolor, kształt, materiał z jakiego jest wykonany itp. Jeśli dziecko nie zapamiętało to pokazujemy znów na chwilkę obrazek (lub przedmiot) i zakrywamy. Dziecko może również opowiadać na temat obrazka patrząc na niego.

obrazek do pobrania

Obrazek

2. Ćwiczenie grafomotoryczne.

Zabawa "Kalkowanie rysunku".

Kalkujemy rysunek przez kalkę lub opieramy rysunek na szybie.Podsyłam obrazek do pobrania, ale można też samemu wybrać z książki lub kolorowanki.

obrazek do pobrania

Obrazek - wersja łatwiejsza

Obrazek - wersja trudniejsza

3. Ćwiczenie percepcji słuchowej.

Zabawa "Wystukiwanie rytmu wg wzoru."

Pokazujemy dziecku wzór graficzny rytmu i prosimy aby wyklaskało, wystukało, zagrało na łyżkach tak jak pokazuje grafika, zamiast kropek można ułożyć klocki lub inne przedmioty symbolizujące układ rytmu. Należy pamiętać, że tam gdzie jest dłuższy czas puste pole to oznacza przerwę np.

a) ••  •  • 
b) •••  ••
c) •  ••  •
d) ••  •  •••

4. Ćwiczenie pamięci wzrokowej i koncentracji.

Zabawa "Co zmieniło miejsce."

Trzeba przynieść 5-6 przedmiotów (zabawek) i ustawić w rzędzie. Zaproś do zabawy kogoś dorosłego lub rodzeństwo. Usiądźcie naprzeciwko siebie. Nazwijcie wszystkie przedmioty. Potem dziecko zamyka oczy, a osoba dorosła zmienia miejsce przedmiotu (zabawki) z innym przedmiotem (zabawką). Dziecko musi odgadnąć, który przedmiot zmienił miejsce. Na początku jest to zmiana jednego przedmiotu, potem dwóch itd.

5. Ćwiczenie koordynacji ręka- oko.

Zabawa "Rysowanie oburącz na dużym brystolu".

Dziecko bierze dwie kredki i rysuje oburącz ( dowolne bazgranie), potem zmienia kredki, aż wykorzysta wszystkie kolory.

6. Ćwiczenie relaksacyjne.

„Idzie Pani, wietrzyk wieje” – masażyk.

Dzieci i rodzice siedzą jedno za drugim, blisko siebie (tak, by każdy mógł swobodnie dotknąć pleców osoby siedzącej przed nim) i wykonują ruchy zgodnie z treścią wiersza.

Idzie pani: tup, tup, tup,
(Dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących)

dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
(delikatnie stukamy zgiętym palcem)

skacze dziecko: hop, hop, hop,
(naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)

żaba robi długi skok.
(z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę)

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)

kropi deszczyk: puk, puk, puk,
(delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
(klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)

a grad w szyby łup, łup, łup.
(lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Świeci słonko,
(gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)

wieje wietrzyk,
(dmuchamy we włosy dziecka)

pada deszczyk.
(z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy)

Czujesz dreszczyk?
(leciutko szczypiemy w kark)