Zadania 30.03 - 03.04. Cz.4
Serdecznie witamy!
Dziś chciałybyśmy wrócić do wierszyka Jana Brzechwy i zwrócić uwagę na rymy, polecić opowiedzenie przez dziecko, po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna kp.(karta pracy) s.23, rysowanie z liczeniem oraz według wzoru (kp.s. 19 – jeśli nie zdecydujecie się Państwo do tego czasu odebrać książki z kartami pracy, w której są naklejki).
"Przyjście wiosny"
Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.
Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.
Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.
Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”.
„Skąd znowu - rzekła sroka -
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.
„Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!”
„A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.
„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.
A wiosna przyszła pieszo -
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.
2.Krótka rozmowa, o czym jest wierszyk?
3. Takie wtórne przeczytanie utworu, które pozwoli Dzieciom wypowiedzieć wyraz z rymem uzupełniającym – pewnie same w to wejdą;
4. Szukanie własnych rymów do przypomnianych wyizolowanych par:
wiosna - sosna, radosna, zazdrosna, podniosła i inne
ponuro – furą (akurat rym niedokładny, ale próbujemy),np. buro, biuro, awanturą, chmuro……
Próbujemy, póki nas to bawi. Wracamy przy różnych okazjach. Możemy wykorzystać w analogiczny sposób także tekst piosenki Zielona wiosna Danuty i Karola Jagiełłów.
5. Kp.s.22 -23 – według poleceń.
6. Powtórzenie wierszyka ;
7. Wysłuchanie piosenki "Idzie do nas wiosna" i wspólny taniec.
8. Dla tych, co nie mają dość lub w innym wolnym czasie - kp.s19 .