Zadania 30.03 - 03.04. Cz.3
Kolejny dzień
1. Przypomnienie i wzbogacenie wiedzy o przylatujących wiosną ptakach karta pracy (kp. s.27)
2. Uważne wysłuchanie piosenki Zielona wiosna (Internet)
I. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis)
II. Przyleciał bociek, usiadł na błocie
i do drugiego boćka klekoce
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)
III. Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.
3. Rozmowa o piosence z przytoczeniem mowy zwierząt (wielokrotne kum, kum; kle, kle; ćwir, ćwir);
4. Powtórne słuchanie z włączaniem się w śpiew refrenu;
5. Bohaterowie piosenki - dziecko naśladuje polecone zwierzątko; zabawa z całą Rodziną: na sygnał Dziecka wydawanie określonych refrenami dźwięków; jeśli Rodzina jest liczna, wszyscy mogą mieć przydzielone role i naśladować określone zwierzęta, gdy Dziecko lub inna osoba prowadząca wywoła, może w końcu równocześnie zaśpiewać cały chór niczym Muzykanci z Bremy – tę bajkę polecam na inny czas ;
6. Ponowne wysłuchanie piosenki z próbą śpiewu.
7. Jak wygląda bociek – próba opisu na podstawie obrazka na kp. s.26 lub wybranego zdjęcia z Internetu.
8. Kp.s.26 – piękne, uważne, pokolorowanie bociana;
9. Wspólny śpiew piosenki.
Na kolejny dzień
- proponuję Wywiad z Bocianem .Lulek. tv (Internet) oraz historyjkę obrazkową W bocianim gnieździe.
1. Odtworzenie i wspólne śpiewanie Zielonej Wiosny
2. Zabawa ruchowa z rymowankami: Dziecko zostaje bocianem, spaceruje po łące przez czas wypowiadanej rymowanki:
"Bociek, bociek spaceruje , w trawie żabek wypatruje."
Gdy kończy się rymowanka dziecko zatrzymuje się – może próbować stanąć na 1 nodze z rozpostartymi rękami dla równowagi i klekoce (powtórzyć 2 -3 razy; w innym czasie dnia można dołączyć chowanie jakiejś żaby i określanie jej położenia)
"Żabki w stawie się schowały i wesoło zakumkały."(naśladowanie kumkania)
3. Wysłuchanie wywiadu;
4. Rozmowa na jego temat;
5. Oglądanie i opowiadanie historyjki obrazkowej - kp. s.25.Przeliczanie bocianów. Rysowanie po śladzie.
6. Co wiemy o bocianach – wypowiedź Dziecka.
7. Improwizacja taneczna piosenki Żabie kroki.( Śpiewające Brzdące; Internet), chyba, że jakiś Dorosły zechce nauczyć rokendrola - to by dopiero było !
Dobrej zabawy!
- Barbara Kowalczyk.