Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania 30.03 - 03.04. Cz.3

Kolejny dzień

1. Przypomnienie i wzbogacenie wiedzy o przylatujących wiosną ptakach karta pracy (kp. s.27)

2. Uważne wysłuchanie piosenki Zielona wiosna (Internet)

I. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis)

II. Przyleciał bociek, usiadł na błocie
i do drugiego boćka klekoce
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)

III. Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.

3. Rozmowa o piosence z przytoczeniem mowy zwierząt (wielokrotne kum, kum; kle, kle; ćwir, ćwir);

4. Powtórne słuchanie z włączaniem się w śpiew refrenu;

5. Bohaterowie piosenki - dziecko naśladuje polecone zwierzątko; zabawa z całą Rodziną: na sygnał Dziecka wydawanie określonych refrenami dźwięków; jeśli Rodzina jest liczna, wszyscy mogą mieć przydzielone role i naśladować określone zwierzęta, gdy Dziecko lub inna osoba prowadząca wywoła, może w końcu równocześnie zaśpiewać cały chór niczym Muzykanci z Bremy – tę bajkę polecam na inny czas ;

6. Ponowne wysłuchanie piosenki z próbą śpiewu.

7. Jak wygląda bociek – próba opisu na podstawie obrazka na kp. s.26 lub wybranego zdjęcia z Internetu.

8. Kp.s.26 – piękne, uważne, pokolorowanie bociana;

9. Wspólny śpiew piosenki.

Na kolejny dzień
- proponuję Wywiad z Bocianem .Lulek. tv (Internet) oraz historyjkę obrazkową W bocianim gnieździe.

1. Odtworzenie i wspólne śpiewanie Zielonej Wiosny

2. Zabawa ruchowa z rymowankami: Dziecko zostaje bocianem, spaceruje po łące przez czas wypowiadanej rymowanki:
"Bociek, bociek spaceruje , w trawie żabek wypatruje."
Gdy kończy się rymowanka dziecko zatrzymuje się – może próbować stanąć na 1 nodze z rozpostartymi rękami dla równowagi i klekoce (powtórzyć 2 -3 razy; w innym czasie dnia można dołączyć chowanie jakiejś żaby i określanie jej położenia)
"Żabki w stawie się schowały i wesoło zakumkały."(naśladowanie kumkania)

3. Wysłuchanie wywiadu;

4. Rozmowa na jego temat;

5. Oglądanie i opowiadanie historyjki obrazkowej - kp. s.25.Przeliczanie bocianów. Rysowanie po śladzie.

6. Co wiemy o bocianach – wypowiedź Dziecka.

7. Improwizacja taneczna piosenki Żabie kroki.( Śpiewające Brzdące; Internet), chyba, że jakiś Dorosły zechce nauczyć rokendrola - to by dopiero było !

Dobrej zabawy!
- Barbara Kowalczyk.