Zadania 30.03 - 03.04. Cz.1
Szanowni Rodzice i kochane dzieci!
Na początek zapraszamy do zapoznania się z nowym wpisem "Ciekawe linki", który pojawił się na stronie głównej. Znajdziecie tam linki do ciekawych gier i zabaw, a także do ćwiczeń wf online.
Zachęcamy do aktywności fizycznej. Spróbujcie codziennie trochę poćwiczyć, przypomnijcie sobie refren naszej "gimnastycznej" piosenki:
"Zrób przysiad raz i dwa
I podskocz hop sa, sa.
Dwa skłony do podłogi,
W kolanach zginaj nogi.
Wyciągnij się do góry,
Tak jakbyś łapał chmury.
Zrób kółko bioderkami,
Poruszaj paluszkami"
Można również wykorzystać gotowe filmiki:
- Ćwiczenia wf online (link na stronie głównej)
- Chocolate Choco Choco
- Zumba Kids
- Taniec dla dzieci do piosenki z "Króla Lwa"- Ola i Blu
- Maszynista zuch - zabawa ruchowa- Bliżej Przedszkola
- Ptaszki fruwają - zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki- Bliżej Przedszkola
Nasz nowy temat: Gospodarstwo
1. Zwierzęta na wsi- rozmowa kierowana z wykorzystaniem figurek zwierząt, maskotek, zdjęć, obrazków
- z czym kojarzy Wam się wieś?
- jakie zwierzęta mieszkają na wsi?
- co dzięki tym zwierzętom zyskuje gospodarstwo?
W miarę możliwości zabawki, maskotki można posegregować wg miejsca w którym dane zwierzę żyje, np.: domowe, wiejskie, egzotyczne, wodne, lądowe itp. Można wykorzystać zdjęcia w internecie- pokazujemy zdjęcie i pytamy, gdzie to zwierzę mieszka (dom, wieś, zoo, w egzotycznych krajach, w wodzie, na ziemi itp.)
2. Oglądanie filmików
- Domowe przedszkole "Co słychać na wsi?"
- Gdzie ja mieszkam? Nauka zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy- Piesio TV
- Szukam mamy. Nauka zwierząt, dzieci zwierząt- Piesio TV
Porozmawiajcie co widzieliście, odpowiedzcie na pytania:
- Gdzie mieszkają kury, konie, świnki...?
- Jak się nazywają dzieci zwierząt?
3. Zagadki
- słowne, np. Mieszka w oborze i daje mleko
- słuchowe - rozpoznawanie zwierzęcia po wydawanym odgłosie
- wzrokowe, np. wybieramy jedno zdjęcie, zakrywamy je kartką i powoli odkrywamy; zadaniem dziecka jest zgadnąć co to za zwierzę
4. Zabawy językowe, słuchowe
- dzielenie nazw zwierząt na sylaby, liczenie sylab
- rozpoczynanie słów: ...wa, ....ka, ... tek, itp.
- kończenie słów: kro..., źre..., ko..., itp.
- próby wysłuchiwania pierwszej i ostatniej głoski
5. Zabawy matematyczne:
- przeliczanie powstałych zbiorów
- gdzie jest więcej zwierząt? O ile?
- gdzie jest mniej zwierząt? O ile?
Zachęcamy do tworzenia zadań z treścią, np. W trójkątnej zagrodzie mieszkały 4 owce, w okrągłej zagrodzie 2. Ile wszystkich owiec miał gospodarz?
Gospodarz zabrał wszystkie owce do kwadratowej zagrody. A 3 uciekły mu przez płot. Ile owiec zostało? Itp.
Zagrody można zrobić z dostępnych w domu materiałów: klocki, sznurki, patyczki, szaliki, chustki. Przy okazji utrwalamy nazwy figur geometrycznych.
Zachęcamy również do tworzenia prac plastycznych waszych ulubionych zwierzątek wiejskich.
Zdjęcia prac oraz geometrycznych zagród ze zwierzątkami prosimy przesyłać na adresy: a.m.lewandowska88@gmail.com lub bseliwiorstow@o2.pl
Poniżej zamieszczamy karty pracy dla chętnych.
W razie pytań, wątpliwości prosimy o kontakt na w/w adresy mailowe. Pozdrawiamy Wszystkich serdecznie i życzymy dużo zdrowia.
Pani Ola i Pani Bożenka