Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania 30.03 - 03.04.

Dzień dobry!
Witam Wszystkich ponownie. Dziś chciałabym, abyśmy spojrzeli na inne wiosenne kwiaty, przypomnieli słowa określające położenie nas i różnych przedmiotów względem siebie w przestrzeni, no i troszeczkę policzyli.
W związku z tym - zapraszam!

Do kwiatowych zwiastunów wiosny, prócz dobrze znanych przebiśniegów, należą - żółte jak słoneczko ranniki zimowe, krokusy(inaczej szafrany), pokrywające pięknym delikatnym fioletem, różem, żółcią, czy kremową bielą, stoki niektórych polskich gór (bywają też śnieżnobiałe); podobnie wielobarwne, choć innego kształtu pierwiosnki, kosmate sasanki, przylaszczki; gdy słońca coraz więcej - zawilce – na ogół białe, ale też żółte i liliowe (łatwo rozpoznawalne po charakterystycznych liściach), a w końcu fiołki, szafirki i kaczeńce itp. Wiosnę zwiastują też kwitnące drzewa - leszczyna oraz wierzba no i oczywiście krzew forsycji.

Proszę Rodziców, by obejrzeli z dziećmi filmik Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy wiosenne kwiaty/Wiosna -Antonio Vivaldi- lekcja dla dzieci.

Myślę, ze można powtarzać jego oglądanie, a zatrzymując wybrane kadry, przeliczać płatki, kwiaty, kuleczki szafirka itp. I permanentnie utrwalać nazwy kwiatów, również w zapisach globalnych.
Warto zapytać, czy jaskółka, skowronek i bocian też są kwiatami? Zwrócić przy tym uwagę, że choć nie są, ich pojawienie się mówi nam, że wiosna tuż, tuż – są więc również zwiastunami wiosny.

Poleciłabym też zwrócenie uwagi na ścieżkę dźwiękową, prosząc w innym czasie o przedstawienie środkami plastycznymi (kredki, farby itp.) towarzyszących emocji, odczuć, skojarzeń, obrazów.

Do ćwiczenia posługiwania się przyimkami (na, za, pomiędzy, obok, pod itd.) ze zwróceniem uwagi na poprawność kocówek rzeczowników niech posłuży film ze strony MEN. Zdalne lekcje.Oddział przedszkolny.Wiosenne karty pracy. Zgadnij, gdzie jest – quiz; ale także Państwa inwencja związana z określaniem usytuowania wybranych elementów za oknem czy w aktualnym zasięgu wzroku, albo zajmowanego przez Mamę, Tatę, psa, kota miejsca. Można też polecać przemieszczanie się i usadowienie (położenie) przy oknie, wejście pod stół, pozostanie za drzwiami, wdrapanie się na czyjeś kolana.

Poproszę o własną pracę plastyczną ( np. rysunek, wycinankę, wydzierankę z kolorowych gazet itp.). dziecka przedstawiający kwiat anonsujący przyjście wiosny.

Zachęcam do twórczego rodzinnego pomyślenia , czym podróżuje wiosna, i dzielenia się pomysłami. Można by też uzupełniająco siedząc w kręgu rodzinnym wypowiadać się, kończąc zdanie: Gdybym był /była wiosną, podróżowałbym /podróżowałabym…… , a na koniec posłuchać w wybranej interpretacji wiersza Jana Brzechwy „Przyjście wiosny”

Miłej pracy i zabawy!
- Barbara Kowalczyk.

kolorowanka