Zadania 30.03 - 03.04.
Dzień dobry!
Witam Wszystkich ponownie. Dziś chciałabym, abyśmy spojrzeli na inne wiosenne kwiaty, przypomnieli słowa określające położenie nas i różnych przedmiotów względem siebie w przestrzeni, no i troszeczkę policzyli.
W związku z tym - zapraszam!
Do kwiatowych zwiastunów wiosny, prócz dobrze znanych przebiśniegów, należą - żółte jak słoneczko ranniki zimowe, krokusy(inaczej szafrany), pokrywające pięknym delikatnym fioletem, różem, żółcią, czy kremową bielą, stoki niektórych polskich gór (bywają też śnieżnobiałe); podobnie wielobarwne, choć innego kształtu pierwiosnki, kosmate sasanki, przylaszczki; gdy słońca coraz więcej - zawilce – na ogół białe, ale też żółte i liliowe (łatwo rozpoznawalne po charakterystycznych liściach), a w końcu fiołki, szafirki i kaczeńce itp. Wiosnę zwiastują też kwitnące drzewa - leszczyna oraz wierzba no i oczywiście krzew forsycji.
Proszę Rodziców, by obejrzeli z dziećmi filmik Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy wiosenne kwiaty/Wiosna -Antonio Vivaldi- lekcja dla dzieci.
Myślę, ze można powtarzać jego oglądanie, a zatrzymując wybrane kadry, przeliczać płatki, kwiaty, kuleczki szafirka itp. I permanentnie utrwalać nazwy kwiatów, również w zapisach globalnych.
Warto zapytać, czy jaskółka, skowronek i bocian też są kwiatami? Zwrócić przy tym uwagę, że choć nie są, ich pojawienie się mówi nam, że wiosna tuż, tuż – są więc również zwiastunami wiosny.
Poleciłabym też zwrócenie uwagi na ścieżkę dźwiękową, prosząc w innym czasie o przedstawienie środkami plastycznymi (kredki, farby itp.) towarzyszących emocji, odczuć, skojarzeń, obrazów.
Do ćwiczenia posługiwania się przyimkami (na, za, pomiędzy, obok, pod itd.) ze zwróceniem uwagi na poprawność kocówek rzeczowników niech posłuży film ze strony MEN. Zdalne lekcje.Oddział przedszkolny.Wiosenne karty pracy. Zgadnij, gdzie jest – quiz; ale także Państwa inwencja związana z określaniem usytuowania wybranych elementów za oknem czy w aktualnym zasięgu wzroku, albo zajmowanego przez Mamę, Tatę, psa, kota miejsca. Można też polecać przemieszczanie się i usadowienie (położenie) przy oknie, wejście pod stół, pozostanie za drzwiami, wdrapanie się na czyjeś kolana.
Poproszę o własną pracę plastyczną ( np. rysunek, wycinankę, wydzierankę z kolorowych gazet itp.). dziecka przedstawiający kwiat anonsujący przyjście wiosny.
Zachęcam do twórczego rodzinnego pomyślenia , czym podróżuje wiosna, i dzielenia się pomysłami. Można by też uzupełniająco siedząc w kręgu rodzinnym wypowiadać się, kończąc zdanie: Gdybym był /była wiosną, podróżowałbym /podróżowałabym…… , a na koniec posłuchać w wybranej interpretacji wiersza Jana Brzechwy „Przyjście wiosny”
Miłej pracy i zabawy!
- Barbara Kowalczyk.