Zadania 25.05
Witam Wszystkich Rodziców i Milusińskich! Dzień dobry!
Potrzebujemy wyciąć ze złożonej połówki zielonego kartonika stylizowaną konwalię: liście z łodyżką (jak na załączonym rysunku) –wyjdą po jakby 2 trzymające się z powodu nieprzecięcia boku konwalie; odcinamy 1 łodyżkę. Na listach wyrysowujemy linie unerwienia. Przygotowujemy też zrobić lekkie o proporcjonalnej wielkości kuleczki - kwiaty z pociętej bibuły lub podobnego materiału. Poprosimy Dziecko na koniec zajęcia o naklejenie ich na łodyżce, będzie więc potrzebny również klej.
1. Przywitajmy się jeszcze przy muzyce , odśpiewując i wyśpiewując powitanie i pomaszerujmy, pobiegajmy, poudawajmy koniki - według instrukcji pani prowadzącej (Muzykolandia 01 – muzyczna rozgrzewka, źródło: YouTube): [LINK]
2. Czy wiemy, kto ma jutro swoje święto?
Wszystkie Mamy – oczywiście!
A co to znaczy, że ktoś ma swoje święto? Pomyślmy i porozmawiajmy.
3. Co my moglibyśmy dla naszych Mam zrobić w związku z Ich świętem - Dniem Mamy?
Ku pomocy – propozycja wysłuchania piosenki. Piosenka jest nastrojowa i dość prosta, choć autorzy wpadli na pomysł wykorzystania słów z języka włoskiego i francuskiego: Ti Amo oraz je t’ aime, które są odpowiednikami polskiego wyznania: kocham cię( Śpiewające Brzdące - Kocham Cię, Ti amo, je T'aime (źródło: YouTube): [LINK]
Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.
Kocham Cię! Ti Amo! Je T’aime!
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest.
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię! Ti Amo!Je T’aime!
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.
Kocham Cię! Ti Amo! Je t’aime!
I nie pytaj mnie…
4. Rozmowa o tekście:
- Kto komu śpiewa tę piosenkę?/Dziecko mamie
- O co prosi na początku mamę?/by usiadła przy nim blisko i posłuchała: Usiądź mamo przy mnie blisko i posłuchaj tych słów…
- Śpiewa , że mama z pewnością wie to wszystko, co chce jej wyśpiewać, czy przeciwnie?/ Śpiewa: Ty z pewnością wiesz to wszystko, jednak powiem to znów.
- „Ty z pewnością wiesz to wszystko, jednak powiem to znów”, czyli jeszcze raz – i co słyszymy?/ Kocham Cię! Ti Amo! Je T’ aime!
- Czyli, o czym śpiewa?/Że kocha mamę:”Kocham Cię! Ti Amo! Je T’aime !”
5. Powtórzenie słów 1. zwrotki
6. Śpiew z odtwarzaną piosenką - odtworzenie 1. zwrotki wraz z refrenem.
7. Rozmowa nt. refrenu:
- Czy śpiewające dziecko wyśpiewuje, dlaczego kocha swoją mamę?
- O co prosi po słowach: „Kocham Cię! Ti Amo! Je T’aime!”?/Aby mama nie pytała dlaczego: ” I nie pytaj mnie, dlaczego tak jest.”
- Śpiewa piosenkę – komu?/Mamie :” Ty jesteś mą mamą …”
- Jaką mamą jest mama dla której jest śpiewana piosenka?/ Wspaniałą, kochaną, jedyną na świecie - i jeszcze ta mama kocha:” i kochasz mnie też”
8. Powtórzenie całego refrenu i śpiew od 1.refrenu do końca.
9. Wyjaśnienia dot. ostatniej zwrotki.
Słowa kocham Cię są wyrazem miłości. To uczucie i postawa, czyli zachowanie, postępowanie wobec tej osoby, którą kochamy. Osoba kochana może w oczach osoby kochającej zobaczyć to uczucie, dlatego dziecko śpiewa-
"Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.",
I dalej:
"Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to."
Powtórzenie zwrotki finalnej i próba śpiewu z nagraniem całej piosenki.
10. Prezentacja zdjęcia majowej konwalii np: [LINK]
11. Konwalia dla Mamy:
Na część łodyżkową wyciętej ze złożonego zielonego kartonika sylwety konwalii naklejamy delikatne kuleczki zrobione z pociętych kawałeczków białej bibuły/ serwetek/ chusteczek higienicznych . Rozkładamy sylwetę, by stanęła i mamy nietypowego kwiata - laurkę.
Drogie Mamy, niech ta praca jak i wszelkie staranie wynikające z obowiązków macierzyńskich daje wiele radości i satysfakcji!
12. Zaśpiewajmy jeszcze raz z Dzieckiem piosenkę.
Z wyrazami szacunku
- Barbara Kowalczyk