Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania 23-27.03 Cz.2

Kolejny temat: "Wiosenne ptaki"

Na początek zapraszamy do zapoznania dzieci z galerią ptaków oraz ich nazwami. Sprawdźcie, które nazwy są już utrwalone, a które są nowe.

1. Rozmowa swobodna:
- jak zbudowany jest ptak, gdzie jest jego: głowa, dziób, skrzydła, nogi, ogon (opcjonalnie: grzbiet, pierś, brzuch)?
- jakie mają kolory?
- które ptaki są do siebie podobne, co jest w nich podobnego?
- czym się różnią poszczególne ptaki (wielkość, długość nóg/dzioba, kolor)?
- który ptak podoba się najbardziej?

2. Zabawa matematyczna
Potrzebne będą liczmany (nakrętki, klocki, patyczki) 5 białych i 1 czarny.
Dzieci układają liczmany wg podanego opisu:
Na łąkę przyfrunęły bociany: 5 białych i 1 czarny. Stanęły w równym rzędzie, jeden obok drugiego. Jako trzeci stoi bocian czarny.

Pytania:
- ile jest białych bocianów?
- ile jest czarnych bocianów?
- ile jest wszystkich bocianów?
Tu, jeśli jest potrzeba, liczymy razem z dzieckiem.

Zmiana polecenia: Teraz policz bociany zaczynając od czarnego.
Zachęcajcie do liczenia z różnych stron.
Zabawa uczy sprawnego liczenia oraz dostrzegania, że wynik nie zależy od strony, od której zaczynamy liczenie.

W zależności od umiejętności dziecka liczbę bocianów można zwiększyć lub zmniejszyć. Pozycję czrnego bociana również można zmieniać, ćwicząc w ten sposób liczebniki porządkowe.

3. Ruch swobodny przy muzyce, np. "Wiosna" A. Vivaldiego , z rekwizytem (apaszka, papierowy wachlarzyk jako skrzydła)- naśladujemy lot ptaków

4. Zagadki z wykorzystaniem zdjęć
- o którym ptaku mówię (opisujemy wygląd ptaka, dziecko zgaduje)
- którego ptaka brakuje? (wyświetlamy 3-4 zdjęcia, dziecko zamyka oczy, jedno zdjęcie zakrywamy, dziecko odpowiada którego ptaka nie ma)
5. Inne pomysły
- dzielenie słów na sylaby
- liczenie sylab
- próby wysłuchiwania głoski początkowej i/lub końcowej
- kończenie słowa (nazwy ptaka): bo..., jas..., sko..., itd
- rozpoczynanie słowa: ...cian, ...kółka, ...wronek, itd

6. Wyjaśnianie zwrotu "Wybierać się jak sójka za morze"

Rozmowa kierowana o podróżach
- gdzie ostatnio byliśmy na wycieczce/na feriach/ na wakacjach
- jak szykowaliśmy się do wyjazdu
- co zobaczyliśmy, co zwiedziliśmy

Czytanie wiersza J. Brzechwy "Sójka"

Pytania:
- kto jest bohaterem wiersza
- co robi?
- co planuje?
- czy jej się to udało?

Prosimy o zapamiętanie nazw miejsc, w których była Sójka, czytamy wiersz jeszcze raz i pytamy co dziecko zapamiętało. W miarę możliwości proszę pokazać te miejsca na mapie

Wspólnie zastanówcie się, co oznacza, że Sójka 'wybiera się za morze", czy Sójce zależało na podróży i dlaczego.

Na koniec wyjaśnijcie zwrot "wybierać się jak sójka za morze" i spróbujcie podać przykłady takich sytuacji.

Pozdrawiamy i czekamy na zdjęcia prac plastycznych.

Ola Lewandowska
Bożena Seliwiorstow

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 1b

Karta pracy nr 2

Polecenie do karty pracy nr 2: Każdy bocian łapie jednego ślimaka. Otocz pary pętlami. Czy wystarczy ślimaków dla wszystkich bocianów?

Karta pracy nr 3

Polecenie do karty pracy nr 3: Narysuj tyle żab, aby na każdym liściu było ich 6.

Karta pracy nr 4

Polecenie do karty pracy nr 4: Połącz linią każdy element obrazka z miejscem, z którego pochodzi.

Karta pracy nr 5

Polecenie do karty pracy nr 5: Narysuj w gniazdach jajka. W każdym gnieździe powinno ich być tyle, ile jest oczek na kostce.

Karta pracy nr 6

Polecenie do karty pracy nr 6: Narysuj po śladzie jaskółkę bez odrywania ręki od kartki.

Karta pracy nr 7

Polecenie do karty pracy nr 7: Połącz liniami obrazki przedstawiające pióra i ptaki, które je zgubiły.

Karta pracy nr 8

Polecenie do karty pracy nr 8: Zaznacz krzyżykami takie same wzory z piór.