Zadania 23-27.03
Drodzy Rodzice!
Zamieszczamy propozycje zajęć i zabaw w domu.
1. Słuchanie dowolnie wybranego wiersza o wiośnie i rozmowa z dzieckiem na temat wysłuchanego utworu o zwiastunach wiosny.
„Wiosna tuż tuż” Barbara Lewandowska
Już ozimina szumieć zaczyna,
Że nie powróci mroź.
I po tym można już poznać,
Że wiosna tuż, tuż.
Śpiewa skowronek dźwięczny jak dzwonek,
Że gniazdko ma wśród zbóż.
Krążą nad domem boćki znajome,
Goście zza siedmiu mórz.
I po tym można od razu poznać,
Że wiosna jest tuż, tuż.
Gdy zerwiesz bazie małe na razie,
Zraz je w wodę włóż.
I po tym można od razu poznać,
Że wiosna jest tuż, tuż.
2. Próbujemy nazywać z dzieckiem poznane już pory roku z wykorzystaniem zdjęć z internetu. Może nam w tym pomóc edukacyjna piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw
Źródło: Youtube
3. Wyszukujemy w internecie obrazki kwiatów wiosennych tj.: przebiśnieg, pierwiosnek, krokus, tulipan, żonkil. Opisywanie ich wyglądu i koloru (utrwalanie rozróżniania i nazywania kolorów, bo nie wszystkie dzieci to opanowały). Możemy też obejrzeć obrazki kwiatów słuchając muzyki klasycznej Antonio Vivaldiego:
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
Źródło: Youtube
4. Możemy ulepić wiosenne kwiaty z plasteliny lub ciastoliny. Nie jest ważny efekt, lecz usprawnienie małych grup mięśniowych. Chodzi o to, by dziecko jak najdłużej gniotło, wałkowało plastelinę.
5. Czas na trochę ruchu przy piosence: „Wiosna w błękitnej sukience” - dowolna improwizacja ruchowa dziecka z użyciem dowolnej apaszki lub kartki papieru. Można nauczyć się refrenu piosenki lub całej piosenki i śpiewać wspólnie z dzieckiem:
Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
Ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
Ref: Wiosna buja w obłokach…
Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Lub wykorzystać gotową piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=1Di3VhrpN6I
Źródło: Youtube
6. Bawimy się dalej przy piosence „Maszeruje wiosna”. Można pomaszerować z dzieckiem po kole lub po zrobić po prostu małe kółeczko.
Można wykorzystać piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
Źródło: Youtube
7. Wykonujemy z dzieckiem 5 kwiatów z papieru, które będą naszymi liczmanami. Rozkładamy przed dzieckiem i przeliczamy kolejno wymieniając liczebniki. Można wykorzystać też swoje palce lub palce dziecka. Dużo dzieci z grupy jeszcze tego nie opanowało.
Można wykorzystać fragment filmu edukacyjnego: https://www.youtube.com/watch?v=BIPXadxKvZA
Źródło: Youtube
8. Dla utrwalania wiadomości można obejrzeć filmik o wiośnie i zrobić quiz co dziecko zapamiętało:
- ile mamy pór roku? (przeliczamy do czterech)
- po czym rozpoznajemy, że jest wiosna?
- jakie zwierzęta budzą się do życia?
- jakie ptaki wracają z ciepłych krajów?
- jak wygląda bocian? opisz jego wygląd ( do wyszukania obrazek bociana)
- jak roślina zakwita jako pierwsza wiosną?
- na jakim drzewie rosną bazie? Podaj nazwę (do wyszukania obraz wierzby)
- jak nazywają się pierwsze wiosenne kwiaty?
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
Źródło: Youtube
9. W wolnej chwili można wykonać dowolną pracę plastyczną związaną z tematem wiosny. Tu link do kilku pomysłów, które można wykorzystać z zależności od materiałów jakie posiadamy w domu:
https://www.youtube.com/watch?v=Bi3zTqLmTsk
Źródło: Youtube
Zdjęcia prac plastycznych zostaną umieszczone na stronie internetowej przedszkola.
Prosimy o przesyłanie zdjęcia wykonanej pracy na adres: sysia77@gamil.com lub krystyna.ihenacho61@wp.pl
10.W zakresie aktywności społecznej zwracamy uwagę na samodzielne spożywanie posiłku w domu i zachęcamy do posługiwania się sztućcami.
Przewidywane osiągnięcia dziecka w tym okresie:
- spożywa samodzielnie posiłek korzystając ze sztućców
- uczestniczy we wspólnych zabawach
- odpowiada na pytania dotyczące utworu literackiego
- uczy się na pamięć krótkich wierszy i piosenek
- obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie
- ogląda kwitnące kwiaty i nazywa je
- uczestniczy w zabawach ruchowych z elementami tańca
- przelicza elementy w zakresie 5
- rozróżnia i nazywa kolory
W razie pytań lub jakichkolwiek wątpliwości prosimy pisać na w/w adresy mailowe.
Pozdrawiamy i życzymy dużo zdrowia :)
Sylwia Jarosz
Krystyna Ihenacho