Zadania 21.05
Serdecznie witamy!
Przygotowane:
- wycięte przedmioty kojarzące się z konkretnymi zawodami, kartonik i klej do naklejenia, nożyczki do wycięcia wzmocnionych kartką zdjęć do loteryjki (2)
1. Nazywanie przedmiotów na wyciętych gazetowych zdjęciach kojarzących się z różnymi zawodami i określanie, komu są one potrzebne i do robienia czego.
2. Sporządzenie obrazków do loteryjki – naklejanie (po naklejeniu można zrobić rytmikę) i wycięcie ich.
Nazywanie kształtów obrazków.
3. Rytmika (źródło: YouTube): [[LINK]]
4. Odwracamy czystą stroną przygotowane obrazki. Wybieramy przemiennie z Dzieckiem po 1 obrazku. Wyciągnąwszy obrazek (np. rondel) D mówi:
Potrzebowałbyś/potrzebowałabyś tego, gdybyś był/była kucharzem/kucharką. Gotowałbyś/gotowałabyś w tym.
Dziecko zna zawód Rodzica, jeśli jest kucharzem, stwierdza, iż Rodzic tej rzeczy potrzebuje, ponieważ jest kucharzem. W tym kucharz gotuje.
Rodzic:
Potrzebował/ potrzebowała bym tego, ponieważ jestem . . . . . . .W tym gotuję.
5. Poznajmy inne zawody - jedynkowe przedszkole „ Mój dom, czyli jestem architektem„ (źródło: YouTube): [[LINK]]
6. Budowanie wspólnie z Rodzicami domu z klocków lub z niepotrzebnych przedmiotów według fantazji.
7. Spacer z poznanymi zabawami i przyglądanie się kiści kasztanowca.
Na jutro:
-kolorowy karton dla tła pod kwitnącą gałązkę kasztanowca, kolorowy papier: zielony, biały, kremowy lub różowy; ołówek, klej, nożyczki, zielony flamaster.
Dziękujemy
- Barbara Kowalczyk i Elżbieta Lewandowska.