Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania 20-24.04 cz.3

Witam Rodziców i Dzieci i zapraszam do wspólnej zabawy.

1. Zagadki słuchowe (będą potrzebne: kartka papieru- może być gazeta, coś z plastiku i ze szkła)
Dziecko siedzi na podłodze z rodzicem a przed nimi leżą wymienione przedmioty. Dzieci nazywają je a rodzice demonstrują dźwięki jakie wydają. Następnie dzieci siadają tyłem do rodzica, którzy wytwarzają dźwięki, przy użyciu tych przedmiotów, np. stukają, pukają, zgniatają. Dzieci muszą odgadnąć który przedmiot wydaje takie dźwięki. Rodzice mogą się zamienić rolami z dziećmi. Powtarzamy tą zabawę 2-3 razy.

2. Zabawa "śmieci w parku" (rodzice wcześniej ukrywają w pokoju śmieci takie jak pudełko po maśle, papier, słoik, butelka po napojach itp.)
Rodzic opowiada historyjkę: Podczas spaceru w parku spotkałam panią wiosnę, która się strasznie żaliła, że park jest tak strasznie zanieczyszczony, jest w nim wiele śmieci. Co moglibyśmy zrobić żeby pomóc wiośnie? Dziecko odpowiada - posprzątać. Poszukajcie czy w tym pokoju przypadkiem nie ma gdzieś śmieci- dziecko szuka ukrytych śmieci i przynosi je rodzicowi- segregujemy je.

• Zabawa badawcza: papier, plastik, szkło - wykorzystamy znalezione przez dzieci "śmieci":
- Badanie właściwości papieru- dziecko ogląda papier, dotyka go, gniecie, drze, wącha - określa jego cechy zwracamy uwagę aby wypowiadało się pełnymi zdaniami. Wniosek- papier jest miękki, da się go drzeć, daje się zgniatać
- Badanie właściwości plastiku -dziecko ogląda przedmioty z plastiku i wymienia jego cechy. Wniosek- plastik jest lekki, elastyczny albo sztywny.
- Badanie właściwości szkła- dziecko określa jego cechy. Wniosek -szkło jest ciężkie, zimne, twarde, przepuszcza światło.

3. Zabawa przy muzyce- rodzic puszcza muzykę z płyty CD- dzieci "idą "do parku -" spacerują, podskakują, pochylają się" - naśladują zbieranie różnych odpadów i wrzucają do odpowiednich pojemników.

4. Karta pracy nr. 41

5. Zabawa "czarodziejski worek" - Potrzebny będzie worek, jeśli go nie ma to reklamówka do której wkładamy np. pognieciona kartkę, pudełko tekturowe, torebkę po cukrze, butelka po soku szklana, słoiczek po dżemie, pudełko po maśle, plastikowy kubek. Dziecko wkłada rękę do reklamówki nie patrząc i zgaduje co chwyciło, wyjmuje i odkłada segregując, papier do papier, szkło do szkła plastik do plastiku. Mówimy jednocześnie dzieciom, że segregujemy śmieci dlatego żeby były później jeszcze raz wykorzystane i powstaną z nich inne nowe przedmioty - nazywa to się recykling

6. Proponujemy dzieciom aby pokolorowały kolorowankę Załącznik nr 1

7. A teraz proponuję iść z dzieckiem na spacer abyśmy się wszyscy odprężyli.

8. A teraz posłuchajcie krótkich rymowanek które przypomną nam jak należy dbać o przyrodę

Czyta ziemia, czysta woda
błękit nieba i przyroda
to prawdziwe skarby nasze
gdy jest jasno, światło gaszę.

Sarna biegnie skrajem łąki,
leci motyl do biedronki,
piękny zapach lasu czuję
śmieci w domu posortuję

Jedźmy razem nad jeziora,
lato to najlepsza pora!
Czy wyrażasz na to zgodę?
ale najpierw- zakręć wodę.

9. A teraz proponuję wspólne wykonanie ekologicznych instrumentów (potrzebne będą: plastikowa butelka po soku, groch lub fasola lub kasza, kartonowe pudełka,taśma klejąca)
Nie musimy robić dwóch instrumentów- robimy ten który dzieci wybiorą.
- grzechotka - wsypujemy groch lub fasolę albo kaszę do butelki - zakręcamy ją mocno i mamy już grzechotkę
- bębenek - zaklejamy pudełko taśma klejącą i bębenek gotowy

Proponuję uzbroić się w cierpliwość i dać możliwość pogrania dziecku na samodzielnie wykonanym instrumencie.

Życzymy udanej zabawy Elżbieta Lewandowska, Barbara Kowalczyk - prosimy o zdjęcia na nasze mejle.

Uwaga- są to przykłady zabaw, Państwo decydują które wykorzystacie.

Przypominamy adresy: e.lewandowska@pm75.elodz.edu.pl b.kowalczyk@pm75.elodz.edu.pl