Zadania 20-24.04
Drodzy Rodzice!
Zamieszczamy propozycje zabaw i zajęć na kolejny tydzień pobytu w domu (20.04-24.04.2020).
Prosimy o wybranie choć jednej karty pracy lub pracy plastycznej, zrobienie zdjęcia i odesłanie do nas.
W razie pytań lub jakichkolwiek wątpliwości prosimy pisać na adresy mailowe:
Sylwia J.: s.jarosz@pm75.elodz.edu.pl
Krystyna I: k.ihenaho@pm75.elodz.edu.pl
1. „Zwierzęta z wiejskiej zagrody”- rozmowa z dziećmi w oparciu o filmy edukacyjne:
[LINK]
Źródło: YouTube
[LINK]
Źródło: YouTube
Rozmowa na temat wyglądu, sposobu poruszania się i odżywiania wybranych zwierząt. Próby nazywania zwierzęcia dorosłego i młodych (kura-kurczątko, koń-źrebię, świnia-prosiątko, krowa-cielę owca-jagnię, koza-koźlątko itd.).
2. „W gospodarstwie”- słuchanie wiersza T.M. Massalskiej oraz z rozmowa na jego temat. Zwracamy uwagę by dziecko w miarę możliwości mówiło pełnymi zdaniami.
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
3. Ćwiczenia dźwięko - naśladowcze, naśladowanie odgłosów zwierząt.
Możemy wykorzystać do tego filmik ze zdjęciami i odgłosami zwierząt:
[LINK]
Źródło: YouTube
4. Karta pracy - połącz w pary mamę i jej dziecko ( str. 16 Plac zabaw, załącznik wysłany na adres mailowy).
Zabawa „Szukam mamy” w oparciu o filmik:
[LINK]
Źródło: YouTube
Zadaniem dziecka jest nazywanie zwierzęcia i jej dziecka.
5. Zagadki dźwięko-naśladowcze „Jakie to zwierzę?”, zadaniem dziecka jest rozpoznanie zwierzęcia po dźwięku bez patrzenia na ekran.
Można wykorzystać filmik:
[LINK]
Źródło: YouTube
6. Zabawy ruchowe
- Bieg koników - zabawa bieżna przy piosence:
[LINK]
Źródło: YouTube
- Trzy kurki - zabawa ruchowa przy popularnej piosence (dowolna improwizacja ruchowa):
[LINK]
Źródło: YouTube
- Zabawa ruchowa „Kurki” przy rymowance:
[LINK]
Źródło: YouTube
- Zabawa ruchowa -naśladowanie wybranych zwierząt:
[LINK]
Źródło: YouTube
7. „Zwierzęta i ich domy”, oglądamy film edukacyjny:
[LINK]
Źródło: YouTube
Dziecko nazywa domy zwierząt wiejskich. Wykonuje kartę pracy - wycina domy ze str. 17 i dobiera zwierzęta do ich domów (str.15 Plac zabaw).
8. Zagadki dla maluchów - rozwiązywanie zagadek wg Anny Mikity oraz naśladowanie odgadniętego zwierzątka:
Choć ma skrzydła,
nie potrafi fruwać wcale.
Za to co dzień znosi jajko
i gdacze wspaniale. (kura)
Chodzi po podwórku
różowy grubasek.
Lubi w brudnym błocie
pochlapać się czasem. (świnia)
Choć jest duża i rogata,
nie musisz uciekać.
Kiedy dasz jej smacznej trawy,
ona da ci mleka. (krowa)
Chętnie po łące skacze i biega,
a jego synek to mały źrebak. (koń)
Czasem włazi gdzieś wysoko,
żeby mieć na wszystko oko.
Gdy chce zapłać mysz malutką,
to zakrada się cichutko. (kot)
9. Ćwiczenia klasyfikacyjne na podstawie sylwet zwierząt- układanie sylwet zwierząt wg wielkości wzrastająco i malejąco - karta pracy str. 25 Tropiciele.
Wycinamy sylwety zwierząt z karty pracy. Zadaniem dziecka jest ułożenie:
- zbioru zwierząt dużych
- zbioru zwierząt małych
- od najmniejszego do największego
- od największego do najmniejszego
10. Rymowane obrazki - karta pracy str. 26 Tropiciele. Dziecko wycina obrazki ze str. 27 i próbuje je dopasować, by oba słowa się rymowały.
11. Karta pracy str. 13 Plac zabaw- dziecko kończy kolorować obrazek, nakleja chmurkę nad bocianem, kwiatek obok bociana, gniazdko na drzewie (do wycięcia ze str. 17).
12. Ćwiczenia matematyczne „Rytmy”:
- Układanie klocków w pociąg, kółek w szereg, patyczków w płotek.
- Rytmiczne wskazywanie kolejnych elementów w szeregach i dokładanie następnych (może być z wykorzystaniem figur geometrycznych np.: koło-kwadrat-koło- kwadrat, trójkąt-kwadrat-koło-trójkąt-kwadrat-koło), zaczynamy od 2 elementów i dokładamy kolejne 1-2 elementy.
- Wysłuchiwanie rytmów i kontynuowanie ich: klaskanie, tupanie, stukanie np.: rodzic klaszcze 3-5 elementowy rytm, a zadaniem dziecka jest go powtórzyć.
Można obejrzeć filmik:
[LINK]
Źródło: YouTube
- Zabawa w rytmiczne powtarzanie refrenu piosenki:
[LINK]
Źródło: YouTube
Lub:
[LINK]
Źródło: YouTube
- Karta pracy str. 15 Plac zabaw -naklej zwierzęta w odpowiedniej kolejności.
- Karta pracy str.14 Plac zabaw -wytnij i naklej kwiaty w odpowiednich miejscach na grządkach.
13. Praca plastyczna wg pomysłu dziecka pt. „Zwierzątko na farmie” (można wykorzystać plastelinę, farby, kredki do wyboru).
Można wykorzystać gotowy pomysł pt. „Kurka z łyżki:
[LINK]
Źródło: YouTube
Przewidywane osiągnięcia dziecka w tym okresie, dziecko:
- składa ubrania przed pójściem spać
- zwierzęta wiejskie(rodziców i ich dzieci)
- słucha różnych odgłosów zwierząt wiejskich i rozróżnia je
- kontynuuje proste rytmy
- wypowiada się całym zdaniem
- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych