Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania 14-17.04 cz.2

Dzień dobry!

1. Ilustracja ruchowa piosenki „Idą kaczuszki” – jak wczoraj.

2. Oglądanie filmu (źródło: YouTube) „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi”.
Ukierunkowanie uwagi na nazwy dorosłych i młodych osobników (młode kurki to nie tylko pisklęta, bo tak nazywamy wszystkie młode ptaki, ale kurczęta) oraz powody hodowania zwierząt. [LINK]

3. Karta pracy s.34 – 35 –wykorzystanie informacji z powyższej prezentacji

4. Polski rolnik to angielski farmer, bo polskie gospodarstwo rolne to angielska farma.
Old MacDonald po polsku - dziś troszkę inna postać piosenki (źródło: YouTube)
[LINK]

Dziadek fajną farmę miał – piosenki dla dzieci. Bzyk TV]; posłuchajmy uważnie:

Dziadek fajną farmę miał ija, ija o!
Kurki na niej hodował ija, ija o!
Kurki ko – ko tu i ko – ko tam!
Ko – ko tu, ko – ko tam!
Ciągle tylko ko-ko!

Dziadek fajną farmę miał ija, ija o!
Krówki na niej hodował ija, ija o!
Krówki mu – mu tu i mu- mu tam1
Mu – mu –tu i mu- mu tam!
Ciągle tylko mu – mu!
I ko-ko tu …

Dziadek fajną farmę miał - ija, ija o!
Świnkę na niej hodował - ija, ija o!
Świnka chrum - chrum tu i chrum- chrum tam
Chrum - chrum – tu i chrum- chrum - tam
Ciągle tylko chrum – chrum!

I mu –tu i mu- mu tam ..

I ko-ko tu ….

Dziadek fajną farmę miał - ija, ija o!
Na niej kaczki hodował - ija, ija o!
Kaczki kwa – kwa tu i kwa – kwa tam !
Kwa – kwa tu, kwa – kwa tam!
Ciągle tylko kwa – kwa!

Świnka chrum - chrum – tu i chrum- chrum – tam…

I mu – mu –tu i mu- mu tam…

I ko – ko …

5. Rozmowa kierowana na temat tekstu (pytania przykładowe):

- O czym jest piosenka?
- Kto miał farmę?
- Jakie zwierzęta występują w piosence?
- Jakie odgłosy wydają z siebie?
- Jak to zostało wykorzystane w piosence?
- W jakiej kolejności wracają głosy poszczególnych zwierząt?
- Co daje ciągłe powtarzanie narastającej, zwiększającej się ilości odgłosów zwierząt po kolejnych zwrotkach? – jeśli nie wiemy, posłuchajmy jeszcze raz (tak samo, jeśli wiemy)

Powinniśmy dojść do wniosku, że jest bardzo hałaśliwie.

6. Wyciszenie się przy znanej rymowance mówionej szeptem za każdym razem i bardzo wyraźnie (zwracamy uwagę na szczególnie dokładną wymowę zwłaszcza samogłosek): własnym głosem i w dość powolnym tempie, później głosem myszki, grubego pana i kogo jeszcze będziemy mieli ochotę naśladować:

Niechaj będzie cisza,
By słyszała mysza,
Kiedy kot się skrada,
Więc nikt nic nie gada!
Cicho – sza, cicho – sza!
Cicho – sza!

7. Opowieść ruchowa „Kotek na podwórku”:

Małe kociątko cichutko i ostrożnie stawiało swoje kocie łapki idąc przez podwórze. Ponieważ dostrzegło jakiś ruch w pobliżu płotu, przyczaiło się. Miało nadzieję, że to myszka. Przybliżało się w tamtą stronę przywarłszy pyszczkiem do swoich przednich łapek. Jego ruchy stały jeszcze powolniejsze i bardziej ostrożne. Wtem wiatr powiał mocniej i to „coś” pośpiesznie ruszyło w jego stronę. Kociątko wygięło pięknie swój koci grzbiet, żeby nastraszyć straszydło; skoczyło w bok; i jeszcze raz w bok …I znów wygięło pięknie grzbiet. „Coś” oddaliło się, gonione wiatrem . Idąc spacerowym krokiem kociątko znalazł słoneczne miejsce .Wciągnęło się leniwie na boku. Po chwili było słychać: ron, ron, ron, ron …. .Nagle rozległo się: ui, ui, ui , a potem gromkie chrum, chrum. To małe prosięta zostały wraz z matką wypuszczone z chlewika. Kiciuś postanowił wrócić do swojej mamy. I całe szczęście, bo właśnie wszystkie zwierzęta przygotowywały się do wspólnego śpiewu piosenki o fajnej farmie dziadka.


8. Wspólny śpiew piosenki. (W innym czasie można urozmaicać śpiew grą na wykonanych przez siebie instrumentach, własną choreografią, sposobem śpiewu – zwłaszcza, gdy już tekst jest dość dobrze opanowany)

Dobrych pomysłów do wspólnej zabawy!

 

Przygotowanie na kolejny dzień:

1. Duża sylweta krowy
2. Łaty w kontrastującym kolorze
Można mordę przymocować do rogu czystej, np. białej kartki A-4, by było dość miejsca do zabawy w umieszczanie (np. czarnych) łat i przeliczanie ich.

3. Wóz konny w elementach wyciętych z kserokopii czy narysowany przez kogoś na 2 różnych kolorystycznie kartkach według załącznika 1.
4. Kartka/ kartki A-4 np. dla Mamy i Dziecka do złożenia elementów i naklejenia .
5. Klej + nożyczki.

Kolorowanka 1

Kolorowanka 2

Kolorowanka 3

Załącznik