Zadania 14-17.04 cz.2
Dzień dobry!
1. Ilustracja ruchowa piosenki „Idą kaczuszki” – jak wczoraj.
2. Oglądanie filmu (źródło: YouTube) „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi”.
Ukierunkowanie uwagi na nazwy dorosłych i młodych osobników (młode kurki to nie tylko pisklęta, bo tak nazywamy wszystkie młode ptaki, ale kurczęta) oraz powody hodowania zwierząt. [LINK]
3. Karta pracy s.34 – 35 –wykorzystanie informacji z powyższej prezentacji
4. Polski rolnik to angielski farmer, bo polskie gospodarstwo rolne to angielska farma.
Old MacDonald po polsku - dziś troszkę inna postać piosenki (źródło: YouTube)
[LINK]
Dziadek fajną farmę miał – piosenki dla dzieci. Bzyk TV]; posłuchajmy uważnie:
Dziadek fajną farmę miał ija, ija o!
Kurki na niej hodował ija, ija o!
Kurki ko – ko tu i ko – ko tam!
Ko – ko tu, ko – ko tam!
Ciągle tylko ko-ko!
Dziadek fajną farmę miał ija, ija o!
Krówki na niej hodował ija, ija o!
Krówki mu – mu tu i mu- mu tam1
Mu – mu –tu i mu- mu tam!
Ciągle tylko mu – mu!
I ko-ko tu …
Dziadek fajną farmę miał - ija, ija o!
Świnkę na niej hodował - ija, ija o!
Świnka chrum - chrum tu i chrum- chrum tam
Chrum - chrum – tu i chrum- chrum - tam
Ciągle tylko chrum – chrum!
I mu –tu i mu- mu tam ..
I ko-ko tu ….
Dziadek fajną farmę miał - ija, ija o!
Na niej kaczki hodował - ija, ija o!
Kaczki kwa – kwa tu i kwa – kwa tam !
Kwa – kwa tu, kwa – kwa tam!
Ciągle tylko kwa – kwa!
Świnka chrum - chrum – tu i chrum- chrum – tam…
I mu – mu –tu i mu- mu tam…
I ko – ko …
5. Rozmowa kierowana na temat tekstu (pytania przykładowe):
- O czym jest piosenka?
- Kto miał farmę?
- Jakie zwierzęta występują w piosence?
- Jakie odgłosy wydają z siebie?
- Jak to zostało wykorzystane w piosence?
- W jakiej kolejności wracają głosy poszczególnych zwierząt?
- Co daje ciągłe powtarzanie narastającej, zwiększającej się ilości odgłosów zwierząt po kolejnych zwrotkach? – jeśli nie wiemy, posłuchajmy jeszcze raz (tak samo, jeśli wiemy)
Powinniśmy dojść do wniosku, że jest bardzo hałaśliwie.
6. Wyciszenie się przy znanej rymowance mówionej szeptem za każdym razem i bardzo wyraźnie (zwracamy uwagę na szczególnie dokładną wymowę zwłaszcza samogłosek): własnym głosem i w dość powolnym tempie, później głosem myszki, grubego pana i kogo jeszcze będziemy mieli ochotę naśladować:
Niechaj będzie cisza,
By słyszała mysza,
Kiedy kot się skrada,
Więc nikt nic nie gada!
Cicho – sza, cicho – sza!
Cicho – sza!
7. Opowieść ruchowa „Kotek na podwórku”:
Małe kociątko cichutko i ostrożnie stawiało swoje kocie łapki idąc przez podwórze. Ponieważ dostrzegło jakiś ruch w pobliżu płotu, przyczaiło się. Miało nadzieję, że to myszka. Przybliżało się w tamtą stronę przywarłszy pyszczkiem do swoich przednich łapek. Jego ruchy stały jeszcze powolniejsze i bardziej ostrożne. Wtem wiatr powiał mocniej i to „coś” pośpiesznie ruszyło w jego stronę. Kociątko wygięło pięknie swój koci grzbiet, żeby nastraszyć straszydło; skoczyło w bok; i jeszcze raz w bok …I znów wygięło pięknie grzbiet. „Coś” oddaliło się, gonione wiatrem . Idąc spacerowym krokiem kociątko znalazł słoneczne miejsce .Wciągnęło się leniwie na boku. Po chwili było słychać: ron, ron, ron, ron …. .Nagle rozległo się: ui, ui, ui , a potem gromkie chrum, chrum. To małe prosięta zostały wraz z matką wypuszczone z chlewika. Kiciuś postanowił wrócić do swojej mamy. I całe szczęście, bo właśnie wszystkie zwierzęta przygotowywały się do wspólnego śpiewu piosenki o fajnej farmie dziadka.
8. Wspólny śpiew piosenki. (W innym czasie można urozmaicać śpiew grą na wykonanych przez siebie instrumentach, własną choreografią, sposobem śpiewu – zwłaszcza, gdy już tekst jest dość dobrze opanowany)
Dobrych pomysłów do wspólnej zabawy!
Przygotowanie na kolejny dzień:
1. Duża sylweta krowy
2. Łaty w kontrastującym kolorze
Można mordę przymocować do rogu czystej, np. białej kartki A-4, by było dość miejsca do zabawy w umieszczanie (np. czarnych) łat i przeliczanie ich.
3. Wóz konny w elementach wyciętych z kserokopii czy narysowany przez kogoś na 2 różnych kolorystycznie kartkach według załącznika 1.
4. Kartka/ kartki A-4 np. dla Mamy i Dziecka do złożenia elementów i naklejenia .
5. Klej + nożyczki.