Zadania 14.05
Witam i zapraszam do wspólnej zabawy.
1. Potrzebne będą książki, ilustracje przedstawiające łąkę, dziecko ogląda ilustracje nazywa kwiaty jakie na nich są, dzielimy nazwy na sylaby.
2. Wykorzystamy kolorowe kółka które wczoraj wycięliśmy, trzeba wyciąć z zielonego papieru łodygę i 2 listki (można narysować a dziecko wycina) ponadto przygotowujemy kartkę białego papieru, klej, nożyczki.
Zadanie dla dziecka: ułóż z 5 kółek kwiatek, jedno kółko jako środek- przyklej je; doklej łodyżkę, złóż dwa koła z zielonego papieru na pół, jedną połówkę posmaruj klejem i doklej- to listki .
- ile nakleiłeś kółek razem? Policz (odpowiedź 8: dwa naklejone listki po rozłożeniu toteż koła)
3. Teraz posłuchaj wiersza G. Lech "Kwiaty na łące".
Dywan z kwiatów, ziół i traw..
Są w nim jaskry, maki, szczaw.
Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka.
Kreta także tutaj spotkasz.
Możesz słuchać, patrzeć, wąchać!
Piękna, kolorowa łąka.
- Popatrzcie na te kwiatki, czy wiecie jak one się nazywają? (pokazujemy dziecku ilustracje zał. 1 i 2) To jaskry i mak.
- opowiedzcie o nich (kolor, jakie mają płatki, czy są duże czy małe)
Rozmowa na temat wiersza:
- o jakim miejscu jest ten wiersz?
- jakie rośliny rosły na łące?
- jakie zwierzęta tam przebywały?
- jak wyglądała łąka?
4. Karta pracy cz. 2 nr 52
Dziecko:
- nazywa (z pomocą osoby dorosłej) kwiaty na obrazkach i je liczy
- pod każdym obrazkiem rysuje tyle kresek, ile kwiatów jest w bukiecie
- rysuje kwiaty po śladach
5. A teraz poszukajcie pary odsłaniając kolejne kwadraciki
[LINK]
6. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania: Żuczki (będzie potrzebna piłka).
Dziecko na czworakach, toczy piłkę odpychając ją głową, jak żuczek po podłodze pokoju.
7. Praca plastyczna "Dmuchawiec". Będą potrzebne: ilustracja dmuchawca (zał. Nr 3), środek po rolce papieru, biała farba plakatowa, patyczki do uszu (4) kolorowa kartka papieru, pędzelek, wata, nożyczki, płaskie naczynie albo folia aluminiowa na którą wylejemy farbę. A oto film instruktażowy jak wykonać pracę (źródło: YouTube) [LINK]
Oczywiście praca nie musi być wykonana dokładnie tak jak na filmie. Rolkę po papierze mogą naciąć dorośli jeśli dzieciom to sprawia trudność. Można się ograniczyć tylko do stemplowania kwiatka i namalowania łodyżek.
8. Teraz proponuję spacer – jeśli rodzice mają czas i podczas tego spaceru na pewno zobaczycie prawdziwe dmuchawce, porównajcie je z waszymi namalowanymi.
9. Opowieść ruchowa:
Jest piękna pogoda. Świeci słońce
(dziecko maszeruje po pokoju)
Wszyscy mieszkańcy łąki już dawno wstali
i wykonują swoją pracę.
(unoszą ugięte ręce na bok i szybko machają dłońmi, biegając po pokoju)
Mrówki budują swoje mrowisko
(maszeruje w miejscu)
Pszczoły zbierają nektar,
frunąc z kwiatka na kwiatek.
Powiał wiatr.
Kwiaty i trawa kołyszą się w różne strony.
Nagle pojawiają się piękne motyle.
(wyciągają proste ręce w bok i poruszają nimi naśladując lot motyla)
Na dzisiaj to już koniec, prosimy o zdjęcia prac, do zobaczenia.