Zadania 13.05
Witamy Was serdecznie i zapraszamy do wspólnej zabawy!
1. Wybrane ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej
2. Zabawa matematyczna "Wokół ula"
Szykujemy sylwetę ula i pięć żetonów (np. guziki, nakrętki). Żetony to pszczoły. Zadaniem dziecka jest wykonać polecenia:
> "Nad ul przyfrunęły 2 pszczoły. Ułóż nad ulem dwa żetony-pszczoły. Po chwili przyfrunęła jeszcze jedna. Ułóż nad ulem jeszcze jeden żeton-pszczołę." Zadajemy pytanie: "Ile pszczół jest nad ulem?"
> "5 pszczół lata nad ulem. Po chwili 2 wleciały do ula. Ile teraz pszczół lata nad ulem?"
Zadania można zadawać na zmianę z dzieckiem. Można również zwiększyć liczbę żetonów.
3. Zabawa matematyczna "Kwiaty i pszczoły"
Szykujemy po 5 małych i dużych nakrętek (lub innych liczmanów różniących się rozmiarem) oraz dwie sylwety kwiatów oznaczonych odpowiednią wielkością nakrętki. Nakrętki to pszczoły. Włączamy piosenkę [LINK], a dziecko naśladuje latającą pszczółkę. Podczas przerwy prosimy, aby wybrało jedną nakrętkę i położyło ją na odpowiednim kwiatku. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Gdy już wszystkie nakrętki będą rozłożone na kwiatkach, zadajemy pytanie: "Na którym kwiatku jest więcej pszczół? Jak można to sprawdzić?"
W miarę możliwości dziecka liczbę kwiatków i pszczół można zwiększać. Zachęcamy Was również do nauczenia się piosenki.
4. Zabawa "Rymowanki"- ćwiczenia słuchu fonematycznego
Zadaniem dziecka jest dokończenie zdania, w taki sposób, aby się rymowały:
- Lata osa koło.... (nosa)
- Lata mucha koło... (ucha)
- lata pszczoła koło... (czoła)
- Chodzi koza koło.... (woza)
- Wchodzi kot na... (płot)
Zachęcamy do wykorzystania książek i szukania rymów do wybranych obrazków.
5. Rozmowa kierowana "Pszczółki w pracy"
Przypomnijmy sobie jak pracują pszczoły. Po co latają między kwiatkami i co zanoszą do ula? Pamiętacie te informacje z filmów? Jeśli nie, to obejrzyjcie je jeszcze raz :)
Jeśli już wszystko wiecie, to spróbujcie uzupełnić podane zdanie:
"Praca pszczół polega na zbieraniu..... (nektaru) i zapylaniu.... (roślin), aby te mogły się rozmnażać. Pszczółka przechodząc z kwiatka na kwiatek, zostawia na nim.... (pyłek), a zabiera.... (nektar), z którego później powstaje.... (miód).
6. Praca plastyczna "Pszczółka"- zachęcamy do wykonania 2-3 pszczółek. Czekamy na zdjęcia :)
Inspiracje: [LINK]
7. Dla chętnych: kolorowanka