Zadania 13.05
Witam wszystkich i zapraszam do wspólnej zabawy.
1. Proszę o przygotowanie kartki w białym kolorze i kartki w różnych kolorach, nożyczek, ołówka, szablonu kółek .
Dzieci odrysowują na kolorowych kartkach koła, a następnie je wycinają. Układają na białej kartce dowolne kompozycje kwiatowe.
2. Teraz popatrzcie na zdjęcia. Czy znacie te owady? Są to mieszkańcy łąki zał.: 1, 2, 3, 4, 5
Powiedzcie co to za owady, podzielimy teraz ich nazwy na sylaby. Można też spróbować rozpoznać pierwsza głoskę w wyrazie.
3. Obejrzyjcie teraz film i posłuchajcie gdzie można usłyszeć takie odgłosy. (Źródło: YouTube) [LINK]
Dziecko powinno odpowiedzieć łąka- jeśli tego nie odgadnie proponuje odczytać zagadkę:
Wiosna kolorowa, pełna kwiatów wkoło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
Rozmowa kierowana:
- jakie znacie owady które mieszkają na łące?
- Jakie odgłosy możemy usłyszeć na łące?
> pszczoła - bzzzy x 6
> żaba -rech, rech x6
> ptak- ćwir, ćwir x6
> szum wiatru szyyy, szyyy x6
4. Kropki biedronki.
Będą nam potrzebne 2 duże koła - czerwone (skrzydła biedronki), jedno mniejsze koło- czarne (głowa biedronki), jedno większe czarne koło na które będą naklejane skrzydła biedronki, 8 małych czarnych kółeczek – to kropki biedronki.
Dajemy dziecku 2 czerwone kółka które dziecko składa na pól (każde kółko). Układają i naklejają je na większym czarnym kole tak, aby utworzyły skrzydła biedronki. Małe czarne kółko (głowa biedronki) doklejamy od spodu do większego czarnego koła.
Pytamy dziecko – czego brakuje biedronce?
Teraz dokleimy kropki:
- najpierw naklejcie 2 kropki na każdym skrzydle po jednej
- ile biedronka ma kropek? (dz. przelicza: jeden, dwa)
- ile trzeba dołożyć kropek żeby biedronka miała 4 kropki (dz. odpowiadają 2) przeliczają kropki i przyklejają je na biedronce.
- ile teraz biedronka ma kropek – dz. przeliczają kropki. (4)
- doklejcie jeszcze 2 kropki
- ile teraz biedronka ma kropek? (dz. odp.6)
- przeliczcie te kropki
- teraz dokładamy jeszcze 2 kropki- ile teraz ma kropek biedronka? (8)
- przeliczcie wszystkie kropki (8)
- przeliczcie kropki na każdym skrzydle osobno (po cztery kropki na skrzydle)
- jeszcze raz przeliczymy kropki biedronce (8)
Teraz zapraszam na filmik gdzie wspólnie będziemy liczyć. (Źródło: YouTube)
[LINK]
„Śpiewające brzdące- 1,2 i 3"
5. Zabawa ruchowa: Ile kropek ma biedronka.
Rodzice puszczają muzykę, dzieci biegają, skaczą po pokoju – na przerwę w muzyce mówimy ile kropek ma biedronka np. 5 dz. liczy do pięciu i jednocześnie klaszcząc. Zabawę powtarzamy kilka razy.
6. Karta pracy, cz.2 , nr 50-51
Dziecko:
- łączy w pary owady z kwiatami, mówi czego jest więcej, owadów czy kwiatów.
- naśladuje sposób poruszania się pszczoły, mrówki, konika polnego, dżdżownicy.
7. Proponuję teraz spacer jeśli jest taka możliwość. Jeśli Państwo macie zestaw do puszczania baniek to proponuję go zabrać ze sobą .
8. Rozwiązywanie i układanie zagadek o mieszkańcach łąki. (Źródło: YouTube)
[LINK]
A teraz dzieci mogą samodzielnie ułożyć zagadki.
Miłej zabawy, czekamy na komentarze. Elżbieta Lewandowska, Barbara Kowalczyk