Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania 11.05

Kochane Dzieci, Szanowni Rodzice

Witamy Was serdecznie w nowym tygodniu i zapraszamy do korzystania z naszych propozycji. Dziś zajmiemy się łąką.

Karty pracy na ten tydzień: 146-150 [LINK]

1. Propozycje ćwiczeń do wykonania na spacerze lub w domu:
- zabawa w rzucanie piłeczek - wyznaczamy linię mety za pomocą skakanki, patyka, paska. Dziecko rzuca piłki najpierw przed linię mety, a następnie za linię mety. W domu można wykorzystać zwinięte skarpetki.

- gra "Złap piłkę" - rzucamy do dziecka piłkę, za każdym razem gdy ją złapie, cofa się o krok.

- zabawa "Śladem pszczółki" - na piasku (patykiem) lub chodniku (kredą) wyznaczamy krętą drogę pszczółki. Dziecko ma przejść całą drogę stawiając stopę za stopą. W domu możemy wyznaczyć drogę za pomocą sznurka, paska, szalika.

-zabawa "Pszczółka zbiera miód" - dziecko swobodnie biega w wyznaczonej przestrzeni, a na wyznaczone hasło, np. pszczółka, kwiatki, ma ukucnąć.

2. Wysłuchanie wiersza pt „Łąka” (wyszukiwanie ilustracji w czasopismach dziecięcych, w albumach, wspólny spacer poza tren miasta itp.)

Łąka tylu ma mieszkańców
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy.

Na trawę wszedł żuk i chrabąszcz mały
Obok niego idzie mrówka
Na rumiankach w krasnych sukniach
Przycupnęły osy i szerszenie.

Nad tą łąką kolorową,
Bal wydały dziś biedronki.
Zapraszają wszystkie zwierzęta,
Lubią tańczyć trzmiele, muchy, pająki i koniki polne.

Chętnym proponujemy naukę wierszyka na pamięć.

3. Kto mieszka na łące?- oglądanie filmu edukacyjnego (źródło: YouTube) [LINK]

4. Odpowiadanie na pytania na podstawie wiersza i filmiku:
- Skąd się wzięła łąka?
- Jakie rośliny rosną na łące?
- Jakie owady mieszkają na łące?
- Co to jest kamuflaż?
- Dlaczego nie można łapać motyli?
- Jakie inne zwierzęta można spotkać na łące?
- Co to jest łąka?
- Dlaczego łąka jest potrzebna?

5. Zabawa sylabowa
Dziecko dzieli na sylaby lub głoski nazwy owadów, roślin i ptaków, które żyją na łące.

6. Zabawa matematyczna
Układanie opowiadań - zadań tekstowych, np. Na łąkę przyfrunęły 3 biedronki po chwili przyfrunęły jeszcze 2. Ile razem było na łące biedronek? 3+2=5. Dokonujemy zapisu
Wdrażamy dzieci do wypowiedzi dzieci pełnymi zdaniami. Zachęcamy do samodzielnego układania prostych opowiadań matematycznych.

7. Zabawa "Prawda czy fałsz". Rodzic mówi zdania o łące, a dzieci określają ich logiczność: prawda – podnoszą rękę do góry, fałsz – kładą ją na kolanach.

- Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
- Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
- Pod ziemią długie korytarze ryje kret.
- Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
- Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
- Pszczoły są koloru czerwonego w czarne kropki.
- Na łące mieszkają tylko owady.
- Itp.
Zamiana ról- dzieci mogą wymyślać zdania, a rodzice określają czy prawda, czy fałsz.

8. Praca plastyczna (do wyboru)

- żabka lub tulipan wykonane techniką origami

- paluszkowa łąka (karta pracy wysłana na maila)