Zadania 11.05
Kochane Dzieci, Szanowni Rodzice
Witamy Was serdecznie w nowym tygodniu i zapraszamy do korzystania z naszych propozycji. Dziś zajmiemy się łąką.
Karty pracy na ten tydzień: 146-150 [LINK]
1. Propozycje ćwiczeń do wykonania na spacerze lub w domu:
- zabawa w rzucanie piłeczek - wyznaczamy linię mety za pomocą skakanki, patyka, paska. Dziecko rzuca piłki najpierw przed linię mety, a następnie za linię mety. W domu można wykorzystać zwinięte skarpetki.
- gra "Złap piłkę" - rzucamy do dziecka piłkę, za każdym razem gdy ją złapie, cofa się o krok.
- zabawa "Śladem pszczółki" - na piasku (patykiem) lub chodniku (kredą) wyznaczamy krętą drogę pszczółki. Dziecko ma przejść całą drogę stawiając stopę za stopą. W domu możemy wyznaczyć drogę za pomocą sznurka, paska, szalika.
-zabawa "Pszczółka zbiera miód" - dziecko swobodnie biega w wyznaczonej przestrzeni, a na wyznaczone hasło, np. pszczółka, kwiatki, ma ukucnąć.
2. Wysłuchanie wiersza pt „Łąka” (wyszukiwanie ilustracji w czasopismach dziecięcych, w albumach, wspólny spacer poza tren miasta itp.)
Łąka tylu ma mieszkańców
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy.
Na trawę wszedł żuk i chrabąszcz mały
Obok niego idzie mrówka
Na rumiankach w krasnych sukniach
Przycupnęły osy i szerszenie.
Nad tą łąką kolorową,
Bal wydały dziś biedronki.
Zapraszają wszystkie zwierzęta,
Lubią tańczyć trzmiele, muchy, pająki i koniki polne.
Chętnym proponujemy naukę wierszyka na pamięć.
3. Kto mieszka na łące?- oglądanie filmu edukacyjnego (źródło: YouTube) [LINK]
4. Odpowiadanie na pytania na podstawie wiersza i filmiku:
- Skąd się wzięła łąka?
- Jakie rośliny rosną na łące?
- Jakie owady mieszkają na łące?
- Co to jest kamuflaż?
- Dlaczego nie można łapać motyli?
- Jakie inne zwierzęta można spotkać na łące?
- Co to jest łąka?
- Dlaczego łąka jest potrzebna?
5. Zabawa sylabowa
Dziecko dzieli na sylaby lub głoski nazwy owadów, roślin i ptaków, które żyją na łące.
6. Zabawa matematyczna
Układanie opowiadań - zadań tekstowych, np. Na łąkę przyfrunęły 3 biedronki po chwili przyfrunęły jeszcze 2. Ile razem było na łące biedronek? 3+2=5. Dokonujemy zapisu
Wdrażamy dzieci do wypowiedzi dzieci pełnymi zdaniami. Zachęcamy do samodzielnego układania prostych opowiadań matematycznych.
7. Zabawa "Prawda czy fałsz". Rodzic mówi zdania o łące, a dzieci określają ich logiczność: prawda – podnoszą rękę do góry, fałsz – kładą ją na kolanach.
- Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
- Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
- Pod ziemią długie korytarze ryje kret.
- Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
- Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
- Pszczoły są koloru czerwonego w czarne kropki.
- Na łące mieszkają tylko owady.
- Itp.
Zamiana ról- dzieci mogą wymyślać zdania, a rodzice określają czy prawda, czy fałsz.
8. Praca plastyczna (do wyboru)
- żabka lub tulipan wykonane techniką origami
- paluszkowa łąka (karta pracy wysłana na maila)