Zadania 11.05
Witam wszystkich i zapraszam do wspólnej zabawy.
W tym tygodniu będziemy poznawać łąkę w maju. Poznamy rośliny, owady, odgłosy jakie można usłyszeć na łące.
1. Jeśli macie to przygotujcie książeczki które przedstawiają łąkę – jej roślinność i zamieszkujące je owady. Wspólnie z rodzicami nazwijcie te rośliny, jeśli któreś nie są wam znane to rodzice podpowiedzą (Prosimy dzieci aby jak najwięcej mówiły, wypowiadały się zdaniami rozwiniętymi.)
2. Teraz zapraszam was na „wycieczkę na łąkę” (źródło: YouTube) [LINK]
Prosimy dzieci aby opowiedziały nam co widziały na łące, możemy podeprzeć się pytaniami:
- jakiego koloru jest łąka?
- jakie kwiaty rozpoznajecie?
- jakiego koloru są te kwiaty?
- co oprócz kwiatów rośnie na łące? (zioła)
- jakie owady możemy spotkać na łące?
A teraz popatrzcie jak wyglądają niektóre kwiaty zał. nr 1, 2, 3.
Czy te kwiaty wam się podobają? (Prosimy dzieci aby wypowiadały się zdaniami rozwiniętymi).
Teraz pooglądamy zioła jakie mogą rosnąć na łące zał. 4, 5.
Szałwia kwitnie od maja do czerwca, ma fioletowo niebieskie kwiaty. Natomiast mięta zakwitnie dopiero w lipcu, także jej teraz na łące nie znajdziemy, ma fioletowe lub różowe kwiatki i bardzo aromatyczne liście. Jeśli wybierzecie się z rodzicami latem na łąkę to spróbujcie ją znaleźć.
Pozostały nam jeszcze owady zał. nr 6, 7, 8, 9.
Prosimy dziecko aby nazwało te owady i opowiedziało jak wyglądają (kolor, kształt, wielkość).
Oczywiście nie wszystkie kwiaty, zioła, owady wymieniliśmy bo na łące rośnie wiele gatunków roślin i żyją jeszcze inne owady, a także zwierzęta.
3. Zabawa ruchowa (źródło: YouTube) [LINK] „Lot Trzmiela” – dzieci przy odtwarzanej muzyce biegają po pokoju, naśladując trzmiela, zataczają koła, przysiadają, machają skrzydłami, wreszcie siadają na kwiatku i odpoczywają.
4. Praca plastyczna „Łąka”
Najpierw przygotowujemy materiały: kartka brystolu, klej w płynie, farby, pędzelek.
Prosimy dzieci aby sobie przypomniały jak wygląda łąka- dzieci odpowiadają, wymieniają kolory jakie dostrzegły na filmie i ilustracjach. Dzisiaj proponuje wam malowanie na mokrym kleju. Dzieci pokrywają sztywna kartkę płynnym klejem. Następnie malują farbami na mokrym podkładzie palcem lub pędzelkiem łąkę. Zostawiamy pracę do wyschnięcia. Jeżeli Państwo nie macie płynnego kleju można namalować łąkę na zwykłej kartce farbami.
5. A teraz posłuchamy piosenki pt. Bal na łące (źródło: YouTube) [LINK]
Jeśli ktoś ma ochotę to proponuję jeszcze kolorowanki zał 10,11
Miłej pracy, czekamy na prace plastyczne i uwagi.
Elżbieta Lewandowska
Barbara Kowalczyk