Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania 08-12.06

Dzień dobry Dzieci !
Czas na kolejne zadania ! Zapraszamy do zabawy !

1. Drodzy Rodzice, prosimy Was o małą pomoc. Przeczytajcie dziecku wiersz, a dzieci, które już same potrafią czytać niech przeczytają go Rodzicom:
"Na podwórku fajnie jest –
można sobie pobiegać,
w piłkę grać można też
i pojeździć rowerem
pograć w kapsle, w klasy,
można też chodzić sobie po drzewach.
skakać przez gumę i skakankę
Można łapać do swych rąk
kolorowe motyle...
Bawiąc się w chowanego można ukryć się tak,
by nikt nie widział nas,
i polecieć do słońca
choć na chwilę.
A gdy ci smutno, gdy ci źle
Przyjaciel z podwórka zawsze wesprze cię
Razem ciekawie i wesoło zabawcie się".

- Czas na rozmowę z dziećmi na temat wysłuchanego utworu:
*W jaki sposób możemy spędzić wolny czas na działce na podwórku z koleżankami z rodziną ?
*Spróbujcie wymienić nazwy zabaw podwórkowych może pomogą Wam Babcie lub Rodzice, sami też znacie np Gąski, berek,
ciuciubabka, kolory itp......

2. Czas na zabawę !
- dla dzieci młodszych -> LINK
- dla dzieci starszych -> LINK

3. Zanim zaprosimy do działalności plastycznej, prosimy, by Dzieci zastanowiły się, co można znaleźć na podwórku/ podwórzu?

To, co znalazła dziewczynka z piosenki i przyniosła do domu , będzie tematem naszej pracy plastycznej: LINK

A ja mam psa (Zespół „Gawęda”)

„Gdzie ta mała się podziała" woła tata,

"Co ta mała zmalowała" mówi brat.

Ciągle tylko: taka mała, taka mała,

Krasnoludek, okruszyna, pchełka, skrzat.

A ja mam psa, a ja mam psa,

Przyniosłam go z podwórza.

A ja mam psa, małego psa,

Dla niego jestem duża.

Malutki jest i biedny jest,

Bo wcale nie miał domu.

Tatusiu spójrz ten pies już wie,

Że duża chce mu pomóc.

Bo ona ma małego psa,

Przyniosła go z podwórza.

Bo ona ma małego psa

I jest dla niego duża.

" Przy tej dużej to nie zginę" myśli piesek.

„Duża wzięła mnie do domu, dała jeść.

I wykąpie mnie ta duża i uczesze.

Z taką dużą to na świecie dobrze jest.”

Bo ona ma małego…

Dziewczynka znalazła . . . . . . no oczywiście pieska!

I bardzo prosimy, abyście z wykorzystaniem dowolnych środków i materiałów przedstawili go. Podpowiemy, że , gdy będziecie bawić się na podwórku, jeśli stanowi je udeptana ziemia lub znajduje się tam do waszej dyspozycji piaskownica, możecie pieska narysować patykiem ; jeśli podwórko jest wybetonowane (wyasfaltowane), albo ma specjalną ściankę do rysowania, możecie narysować kredą czy niepotrzebnymi kredkami bez oprawy ( świecowe, olejne, itp.). Możecie też ułożyć go ze znalezionego materiału przyrodniczego - patyków, szyszek, kamyków - no czegoś, co da się bezpiecznie wykorzystać.Chciałybyśmy, by to była praca wykonana na podwórku. Może zrodzi się jeszcze inny pomysł? Gdyby nie , w ostateczności można też korzystając z instrukcji np.Mamy zabrać materiały plastyczne i stworzyć psiaka w orgiami według wybranego wzoru np. LINK lub LINK

Znaleziony piesek może różnie wyglądać.Sfotografujcie Waszego. Pochwalcie się, jak Wam się udał! Ten z piosenki był na pewno mały, a rodzice dziewczynki wyrazili zgodę na przygarnięcie go. Wobec wszelkich nie własnych psiaków zalecamy ostrożność!

4. Zabawy ruchowe:
> "Słońce wschodzi"
Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Na hasło "słońce wschodzi" unosi ręce do góry, na hasło "słońce zachodzi"- wykonuje
przysiad i kuli się. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

> "Podaj piłkę"
Ćwiczenie to przeprowadzamy w parach: dziecko-dziecko lub dziecko-rodzic*. Dzieci/dziecko z rodzicem stają tyłem
do siebie w niewielkiej odległości i podają sobie piłkę, nad głową, a następnie przez okienko między nogami. Aby nadać
zabawie rytm, możemy mówić: "Góra-dół".
*Wysoki rodzic może wykonywać ćwiczenie w klęku prostym.

> "Letni spacer"
Zachęcamy dziecko do przemieszczania się na pośladkach po podłodze, w różnych kierunkach. W razie problemów, prosimy
rodziców o zademonstrowanie ćwiczenia.

Mamy nadzieję, że będzie się świetnie bawić !

(Karta pracy : pierwsza karta pracy jest dla dzieci młodszych, druga dla starszych)