Zadania 08-12.06
Dzień dobry Dzieci !
Czas na kolejne zadania ! Zapraszamy do zabawy !
1. Drodzy Rodzice, prosimy Was o małą pomoc. Przeczytajcie dziecku wiersz, a dzieci, które już same potrafią czytać niech przeczytają go Rodzicom:
"Na podwórku fajnie jest –
można sobie pobiegać,
w piłkę grać można też
i pojeździć rowerem
pograć w kapsle, w klasy,
można też chodzić sobie po drzewach.
skakać przez gumę i skakankę
Można łapać do swych rąk
kolorowe motyle...
Bawiąc się w chowanego można ukryć się tak,
by nikt nie widział nas,
i polecieć do słońca
choć na chwilę.
A gdy ci smutno, gdy ci źle
Przyjaciel z podwórka zawsze wesprze cię
Razem ciekawie i wesoło zabawcie się".
- Czas na rozmowę z dziećmi na temat wysłuchanego utworu:
*W jaki sposób możemy spędzić wolny czas na działce na podwórku z koleżankami z rodziną ?
*Spróbujcie wymienić nazwy zabaw podwórkowych może pomogą Wam Babcie lub Rodzice, sami też znacie np Gąski, berek,
ciuciubabka, kolory itp......
2. Czas na zabawę !
- dla dzieci młodszych -> LINK
- dla dzieci starszych -> LINK
3. Zanim zaprosimy do działalności plastycznej, prosimy, by Dzieci zastanowiły się, co można znaleźć na podwórku/ podwórzu?
To, co znalazła dziewczynka z piosenki i przyniosła do domu , będzie tematem naszej pracy plastycznej: LINK
A ja mam psa (Zespół „Gawęda”)
„Gdzie ta mała się podziała" woła tata,
"Co ta mała zmalowała" mówi brat.
Ciągle tylko: taka mała, taka mała,
Krasnoludek, okruszyna, pchełka, skrzat.
A ja mam psa, a ja mam psa,
Przyniosłam go z podwórza.
A ja mam psa, małego psa,
Dla niego jestem duża.
Malutki jest i biedny jest,
Bo wcale nie miał domu.
Tatusiu spójrz ten pies już wie,
Że duża chce mu pomóc.
Bo ona ma małego psa,
Przyniosła go z podwórza.
Bo ona ma małego psa
I jest dla niego duża.
" Przy tej dużej to nie zginę" myśli piesek.
„Duża wzięła mnie do domu, dała jeść.
I wykąpie mnie ta duża i uczesze.
Z taką dużą to na świecie dobrze jest.”
Bo ona ma małego…
Dziewczynka znalazła . . . . . . no oczywiście pieska!
I bardzo prosimy, abyście z wykorzystaniem dowolnych środków i materiałów przedstawili go. Podpowiemy, że , gdy będziecie bawić się na podwórku, jeśli stanowi je udeptana ziemia lub znajduje się tam do waszej dyspozycji piaskownica, możecie pieska narysować patykiem ; jeśli podwórko jest wybetonowane (wyasfaltowane), albo ma specjalną ściankę do rysowania, możecie narysować kredą czy niepotrzebnymi kredkami bez oprawy ( świecowe, olejne, itp.). Możecie też ułożyć go ze znalezionego materiału przyrodniczego - patyków, szyszek, kamyków - no czegoś, co da się bezpiecznie wykorzystać.Chciałybyśmy, by to była praca wykonana na podwórku. Może zrodzi się jeszcze inny pomysł? Gdyby nie , w ostateczności można też korzystając z instrukcji np.Mamy zabrać materiały plastyczne i stworzyć psiaka w orgiami według wybranego wzoru np. LINK lub LINK
Znaleziony piesek może różnie wyglądać.Sfotografujcie Waszego. Pochwalcie się, jak Wam się udał! Ten z piosenki był na pewno mały, a rodzice dziewczynki wyrazili zgodę na przygarnięcie go. Wobec wszelkich nie własnych psiaków zalecamy ostrożność!
4. Zabawy ruchowe:
> "Słońce wschodzi"
Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Na hasło "słońce wschodzi" unosi ręce do góry, na hasło "słońce zachodzi"- wykonuje
przysiad i kuli się. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
> "Podaj piłkę"
Ćwiczenie to przeprowadzamy w parach: dziecko-dziecko lub dziecko-rodzic*. Dzieci/dziecko z rodzicem stają tyłem
do siebie w niewielkiej odległości i podają sobie piłkę, nad głową, a następnie przez okienko między nogami. Aby nadać
zabawie rytm, możemy mówić: "Góra-dół".
*Wysoki rodzic może wykonywać ćwiczenie w klęku prostym.
> "Letni spacer"
Zachęcamy dziecko do przemieszczania się na pośladkach po podłodze, w różnych kierunkach. W razie problemów, prosimy
rodziców o zademonstrowanie ćwiczenia.
Mamy nadzieję, że będzie się świetnie bawić !
(Karta pracy : pierwsza karta pracy jest dla dzieci młodszych, druga dla starszych)