Zadania 07.05
Kochane Dzieci, Szanowni Rodzice
Dziś utrwalamy zasady korzystania z książek.
1. Posłuchajcie rozmów książek na półkach, które czasami słyszymy w naszym czytelniczym przedszkolnym kąciku .
Rozmawiały raz książeczki, stojąc na półeczce,
bo lubiły sobie czasem pogadać troszeczkę.
"Ja mam kartki poklejone, bo Maciuś od rana
jadł chleb z dżemem i mnie potem oglądał na kolanach."
"A ja jestem rozklejona, wypadają strony,
bo mnie Maciuś na podłogę rzuca, gdy znudzony."
"Mi brakuje kartek kilku, Maciuś je wyrywa,
robi później z nich stateczek, co po wodzie pływa."
"U mnie Maciuś wszystkie strony pobrudził rączkami,
bo gdy wraca z piaskownicy, nie myje ich za nic!"
"To nic jeszcze, bo mnie Maciuś popisał kredkami,
jak ja innym się pokażę z tymi bazgrołami?"
Tak to książki rozmawiały, stojąc na półeczce,
i żaliły się na los swój, dmuchając w chusteczkę.
Jeśli nie chcesz, by i twoje książeczki płakały,
to je szanuj – by do płaczu powodów nie miały.
PAMIĘTAJCIE ZATEM DZIECI KOCHANE
ŻE KSIĄŻKI CHCĄ I LUBIĄ BYĆ SZANOWANE
2. Wspólnie z dziećmi próbujemy odpowiedzieć na pytania :
- Czego nie lubią książki?
- Co jest książkom potrzebne?
3. Ustalenie zasad korzystania z książek (liczą się pomysły dzieci i rodziców), np.
- Odkładamy książki na ich miejsce
- Nie rysujemy po książkach
- Trzymamy książki z dala od zwierząt
- Nie jemy i nie pijemy przy książkach
- Myjemy ręce przed czytaniem
- Nie gnieciemy kartek
- Używamy zakładek itd...
4. Wspólnie z rodzicami poszukaj uszkodzonych książek i spróbuj je naprawić.
5. Przygotujcie zakładkę do książki wg własnego pomysłu.
Kilka propozycji na pomysłowe zakładki: [LINK]
6. Zabawa: Z książką na głowie.
Jest to nic innego jak wyścigi z książką na głowie.
Oczywiście książkę najlepiej zastąpić starymi zeszytami lub gazetami, bo podczas zabawy niejednokrotnie spadną dzieciom z głowy.