Zadania 06-10. 04 cz. 2
Witam rodziców i dzieci, zapraszam do wspólnej pracy.
1. Dzisiaj będziemy ozdabiać jajka. Należy przygotować jajka ugotowane na twardo, łupiny z cebuli, buraki, mazaki, pojemniki- mogą to być słoiki do których będziemy wkładać jajka. Do słoików wlewamy wodę zabarwioną sokiem z buraków, ugotowanymi łupinami cebuli i po kolei wkładamy jajko, odkładamy na ręcznik papierowy do wyschnięcia. Można też na pomalowanych jajkach narysować ozdoby mazakiem.
2. Karta pracy cz.2 nr.30: zadania do wykonania- rysują po szarych liniach rysunku pisanki, kolorują rysunki, oglądając obrazki nasladują miny przedstawione na pisankach, nazywają emocje, wskazują pisankę wesołą, wystraszoną, smutną, złą.
3. Śniadanie wielkanocne - ćwiczenie narządów mowy. Rodzic mówi rymowankę dzieci powtarzają:
Najpierw żurek z kiełbasą - (dzieci mówią: mniam,mniam,mniam i głaszczą sie po brzuszku)
i ziemniaki z okrasą - dmuchają na gorące ziemniaki
potem pyszne jajeczko - wypowiadają "mniammmm" na zmianę głośno i cicho
a na końcu babeczka. - nabierają dużo powietrza zamykają usta i wypychają policzki zabawę powtarzamy kilka razy
4. Stół wielkanocny - zajęcia matematyczne. Potrzebne będą talerzyki, łyżki, widelce, kubeczki- po 5 sztuk. Dzieci kolejno układają w/w przedmioty na stole za każdym razem przeliczając je.
5. Zabawa "ukryte jajko". Prosimy dziecko aby wyszło na chwilę z pokoju w tym czasie ukrywamy jajka które malowaliśmy. Dziecko szuka jajek określa gdzie je znalazło np to jajko leżało na podłodze pod fotelem itp.
6. Wielkanocni goście - zabawa paluszkowa, rodzic czyta rymowankę, dzieci liczą:
Przy wielkanocnym stole 5 gości siedziało (dz. pokazują 5 palców) jeden poszedł do domu to ilu zostało? (dz. chowają 1 palec liczą pozostałe odp.4)
Przy wielkanocnym stole 4 gości siedziało jeden poszedł do domu to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole 3 gości siedziało 1 poszedł do domu to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole 2 gości siedziało 2 poszło do domu to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.
7. Trzeba przygotować karty świąteczne- dz. oglądają karty mówią co na nich widzą- jajka, zajączki, palemki, kurczaczki, baranki. Rozmawiamy z dziećmi na temat tych kart, jakie mają kolory, jakich symboli jest najwięcej, która im się najbardziej podoba i dlaczego?
8. Wykonanie zajączka wielkanocnego. Potrzebne będą: skarpetka, ryż, kasza lub piasek, sznurek, wstążeczka, nożyczki, rolka z szeroką taśmą klejącą, mazak). Dziecko przeciąga skarpetkę przez otwór w rolce i nakłada na nią skarpetkę.Napełnia skarpetkę mniej więcej do połowy ryżem, kaszą lub piaskiem. Następnie z pomocą rodzica formuje zajączka- ściska ręką skarpetkę mniej więcej w połowie tak aby piasek przesunął się do zaznaczonej piętki (to będzie głowa) i zawiązuje sznurkiem nad głową i w miejscu naciśnięcia, górę skarpetki nad sznurkiem przecina nożyczkami to będą uszy (można je też ściąc po skosie) zawiązujemy wstążeczkę rysujemy mazakiem oczy i buzie. Dzieci nadają imię swojemu zajączkowi. Prosimy przesłać zdjęcia na nasze adresy.
Karta pracy cz.2 nr 31
Karta pracy cz.3 nr 32
Wszelkie informacje, uwagi prosimy przesyłać na adresy:
Elżbieta Lewandowska: e.lewandowska@pm75.elodz.edu.pl
Barbara Kowalczyk: b.kowalczyk@pm75.elodz.edu.pl