Zadania 06-10. 04
Szanowni Rodzice i kochane Dzieci!
Zamieszczamy pierwszą część propozycji działań na tydzień 06-10.04. Będzie to czas poświęcony Świętom Wielkanocnym.
Podajemy nowe adresy mailowe: a.lewandowska@pm75.elodz.edu.pl oraz b.seliwiorstow@pm75.elodz.edu.pl. W razie pytań lub wątpliwości prosimy pisać oraz oczywiście wysyłać zdjęcia. Zachęcamy do kontaktu :)
1. Zajęcia ruchowe. Oto nasze nowe propozycje:
- Ruchowe Przedszkole Sav Junior [LINK]
- loteryjka gimnastyczna [LINK]
Przysyłajcie zdjęcia jak ćwiczycie!
2. Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak- Jajko
Kura zniosła jajo i przetarła oczy:
-Jakie ono białe!
Zawołała głośno: - Kok-kodak, kok-kodak....( dzieci naśladują głos kury)
Co w kurzym języku może znaczyć tak:
-Ratunku! Pomocy!
Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki
-cały podwórkowy drób.
A kura płacze i woła: - Jajko jest chore!
Patrzcie jakie jest blade. Och, moje jajeczko!
Wezmą cię do szpitala.
Rzekła gąska- Gę, gę, gę.....( dzieci powtarzają)
Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy.
Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze,
Zrobi z niego pyszności,
i Twoje jajko w domu na stole zagości.
A jeżeli - tak się zdarzyć może - będą święta,
Twoje jajko, razem z innymi jajkami.....
Zalśni kolorami!
Rozmowa na temat wiersza.
- Jak wyglądało jajo, które zniosła kura?
- Dlaczego kura się martwiła że jajko jest chore?
- Czy słusznie się martwiła?
- Co na pocieszenie powiedziała kurce gąska?
- Dlaczego na święta jajko zalśni kolorami?
3. Przygotowanie wspólnie z dziećmi ulubionej potrawy z jajek.
Rozbijanie jajek, oddzielanie białka od żółtka, zwrócenie uwagi na konsystencję, porównanie wyglądu białka i żółtka w jajach gotowanych, surowych i w jajecznicy.
4. Eksperymenty z jajkami
Zachęcamy do przeprowadzenia prostych doświadczeń. Ciekawe pomysły znajdą Państwo na stronie "Mama w domu"
[LINK]
5. Nauka piosenki "Kłótnia w koszyku"
Zachęcamy do nauczenia się piosenki.
[LINK]
(Źródło: YouTube)
Możecie również porozmawiać:
- Kto się pokłócił?
- Jakie jest kurczątko?
- Jaki jest baranek?
- Jaki jest zajączek?
- Jakie kolory mają pisanki?
6. Masaże relaksacyjne np: Świeci słońce, płynie rzeczka, idzie pani na szpileczkach, biegną konie, maszerują słonie, pada deszczyk, czujesz dreszczyk?
Więcej propozycji masażyków można znaleźć tu [LINK]
7. Jeżeli posiadamy w domu nasiona rzeżuchy lub owsa możemy założyć hodowle w celu ozdabiania świątecznego stołu.
8. Zabawy z gazetą
Wiosenne słońce: wydzieramy z papieru duże koło, które będzie słońcem, a później promienie słoneczne. Można zrobić kilka słoneczek, a następnie policzyć promienie słońca, porównać, gdzie jest mniej, gdzie jest więcej, o ile... itp.
Ze słoneczek można zrobić jajka i rzucać nimi do "koszyka", który ma kształt np. kwadrata, trójkąta, prostokąta, koła. "Koszyki" można zrobić z klocków, szalików, apaszek, mogą to być pudełka, garnki; cokolwiek dostępne jest w domu. Później liczymy: w którym koszyku jest najwięcej, a w którym najmniej.
9. Wielkanocne prace plastyczne- zadanie to jest na cały tydzień. Można zrobić pisanki, kurczaczki, baranki, zajączki, kartki wielkanocne. Mogą to być wydzieranki, wyklejanki, masa solna, plastelina, makaron, kasza, ryż. Wszystko co Wam przyjdzie do głowy.
Zachęcamy również do wejścia na stronę lekcji zdalnych, znajdą tam Państwo kolejne ciekawe propozycje. Szczególnie polecamy "Wielkanocne memory", "Wielkanocny labirynt" oraz quizy i łamigłówki.: [LINK]