Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania 04.05

Kochane Dzieci, Szanowni Rodzice

Tematem przewodnim tego tygodnia będą bajki. Zapraszamy do zabawy :)

Przypominamy również, że wszystkie materiały stanowią jedynie naszą propozycję do pracy z dziećmi w domu. Państwo decydujecie, czy z nich skorzystacie.

Na początek trochę ruchu, zamieszczamy propozycje zabaw na cały tydzień, które można przeprowadzić zarówno w domu, jaki i na spacerze.

- bieg slalomem (w domu: slalomem na czworakach)
Przeszkody ustawiamy w odstępach kroku.

- ćwiczenie mięśni grzbietu (tylko w domu) "Czytamy"
Dziecko leży na brzuchu z książką lub gazetą w dłoniach. Na sygnał "czytamy" unosi wyprostowane ramiona i naśladuje czytanie gazety. Łokcie na dotykają podłogi, nogi leżą na podłodze.

- skoki obunóż "Zajączki"
Na podłodze układamy "drabinkę" z szalików, pasków, złożonych gazet. Dziecko przeskakuje obunóż wszystkie szczebelki. Na spacerze można wykorzystać patyki.

- siad skrzyżny "Ważymy gazetowe kule" (tylko w domu)
Dziecko zgniata gazetę w kulę i kładzie ją na dłoni. W siadzie skrzyżnym porusza ciałem, przechylając wyprostowane ramiona z boku na bok. Następnie kładzie się na plecach i kładzie gazetę na brzuchu. Zachęcamy do głębokich wdechów przez nos i spokojnego wypuszczania powietrza ustami. Niech obserwuje wznoszenie się i opadanie gazety.

- rytmiczny marsz
Dziecko prostuje gazetową kulę i składa gazetę na cztery części. Zachęcamy do rytmicznego marszu z gazetą na głowie. Dla utrudnenia możemy poprosić, aby usiadło w siadzie skrzyżnym na podłodze i wstało, tak żeby gazeta nie spadła z głowy. Na spacerze można wykorzystać czapkę lub rękawiczkę.

Karty pracy 151-155 do pobrania([LINK])

1. Zabawa "Pomieszały się obrazki"
Na stole/dywanie rozkładamy pocięte na części obrazki przedstawiające postacie z różnych bajek (można wykorzystać posiadane już puzzle, układanki). Zadaniem dziecka jest złożenie obrazka w całość, nazwanie postaci oraz bajki z której pochodzi. Można również poprosić o wymyślenie zdania na temat ułożonego obrazka.

2. Rozmowa kierowana "O przygodzie w bibliotece" Karta pracy nr 151
Czytamy tekst, prosimy dziecko o odpowiedź na pytania. Zwracamy uwagę, aby dziecko wypowiadało się całym zdaniem.

"Tajemnice biblioteki"
Pani w przedszkolu poprosiła dzieci o przyniesienie książek o zwierzętach żyjących w Afryce. Zuzia, Kuba i żyrafa Ola poszli do biblioteki.
Kiedy dzieci weszły do środka, poprosiły panią bibliotekarkę o pomoc. Nagle Kuba podszedł do jakichś drzwi. Były zamknięte. Chłopiec zapytał bibliotekarkę, co się za nimi znajduje. Bibliotekarka uśmiechnęła się i otworzyła drzwi.
Dzieci i Ola zobaczyły wystawę bardzo starych ksiąg.
– Te książki są wyjątkowo cenne – powiedziała pani. – Kiedyś książki były bardzo drogie, bo przepisywano je ręcznie. Dziś to bezcenne pamiątki.

Pytania:
- O czym miały być książki, o które poprosiła pani?
- Kto pracuje w bibliotece?
- Dlaczego książki były kiedyś bardzo drogie?

3. Zabawa badawcza "Jak powstałaś, książko?"
Z domowej biblioteczki wybieramy dwie książki, jedną wybiera rodzic, a drugą dziecko. Siadamy na kanapie, fotelu, podłodze i oglądamy książki:

> budowa- nazywamy elementy książki: okładka (twarda/ miękka), strony, grzbiet
> zawartość- opowiadamy o tym co jest wewnątrz: obrazki, litery; można zapytać, kto tworzy obrazki, kto pisze książki (filmik dla zainteresowanych (źródło: YouTube): [LINK])
> gdzie można znaleźć książki: w domach, szkołach, bibliotekach, księgarniach, jak w danych miejscach wykorzystuje się książki?
> traktowanie książek- nie rysujemy po kartkach, nie wyrywamy kartek, zawsze mamy czyste ręce, szanujemy i dbamy o książki

4. Zabawa matematyczna "Szukamy prostokątów i kwadratów"
Wybieramy książki w kształcie kwadratu i prostokąta, pokazujemy dziecku i pytamy o różnicę. Dziecko wypowiada na głos nazwę figury, a następnie szuka więcej kwadratowych i prostokątnych książek.

5. Zabaw językowa "Czytam jak mama i tata"
Prosimy dziecko, aby poczytało nam książkę. Jeśli nie potrafi czytać, może opowiadać co się dzieje na obrazkach.

6. Piosenki - wybierzcie jedną i nauczcie się śpiewać.

>"Bajeczki, książeczki" (nagranie zostanie wysłane na maila)

Kolorowe strony i ładna okładka
przyjaciółmi dzieci pragną być.
Chcą, by o nie dbano, a to rzecz niełatwa.
Pomagają dzieciom uczyć się.

ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
na półkach, regałach, czytane być chcą.
Tu książę, księżniczka, czarownica zła,
a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)

Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
o różnych przygodach mówią nam.
Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
O moje książeczki zawsze dbam.

>"Bajeczki" (Źródło: YouTube)  [LINK]